عضو هیئت مدیره پاسارگاد: افزایش مطالبات معوق بانک‌ها ناشی عمیق‌تر شدن رکود در اقتصاد است

کدخبر: 1035863

احمد وادی‌دار در گفتگو با «نسیم» کمبود نقدینگی، عمیق‌تر شدن رکود در اقتصاد و افت قدرت مانور شرکت‌های تولید کننده را از جمله مهمترین دلایل افزایش مطالبات معوق بانک‌ها در ماه‌های اخیر دانست

یک عضو هیئت مدیره بانک پاسارگاد، حضور بانک‌های خارجی در داخل کشور را عامل مهمی در به حرکت در آوردن بانک‌های داخلی بر شمرد و افزود: در صورت حضور بانک‌های خارجی، بانک‌های داخلی هم خواهند کوشید تاسطح ارائه خدمات خود را به آنها برسانند.

"احمد وادی‌دار" در گفتگو با نسیم، حضور بانک‌های خارجی در داخل کشور را به شرط حضور شورای بانک‌های داخلی در آن کشورها امری مفید تر دانست و گفت: تاسیس شعب بانک‌های خارجی در داخل و بالعکس باید امری دو طرفه باشد.

وی،گفت: حضور بانک‌های خصوصی در یک دهه گذشته منجر به تجهیز بانک‌های دولتی به فناوری روز شبکه بانکی شده و ادامه داد که باحضور بانک‌های خارجی، بعید است که همه مشتریان به سمت بانک‌های خارجی حرکت کرده و بانک‌های داخلی منزوی شوند.

وادی‌دار تاکید کرد: اگر بانک‌های خارجی بخشی از سهام بانک‌های داخلی دولتی یا خصوصی را هم خریداری کنند این امر منجر به تقویت زیرساخت شبکه بانکی کشور می‌شود.

وی، با بیان اینکه بانک‌های داخلی از لحاظ خدمات الکترونیکی، پیشرفت های زیادی داشته‌اند، تصریح کرد که هم اکنون 95 درصد فعالیت‌های بانک پاسارگاد خارج از شعب صورت می‌پذیرد و افزود که فقط 5 درصد افراد برای انجام امور بانکی به شعب پاسارگاد مراجعه می‌کنند.

عضو هیئت مدیره بانک پاسارگاد، اقتصاد کشور را به مراتب گسترده خواند و تصریح کرد که هم اکنون بانک‌های خصوصی منابع کافی برای تخصیص منابع به مشتریان را ندارد.

به گفته وی، لازمه تزریق نقدینگی در کشور، خارج شدن اقتصاد از رکود و حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور است.

وادی‌دار یکی از دلایل مهم افزایش مطالبات معوق بانک‌ها را کمبود نقدینگی، عمیق‌تر شدن رکود در اقتصاد کشور و افت قدرت مانور شرکت‌های تولید کننده برشمرد.

به گفته وی، عمده بانک‌ها به دلیل تعمیق رکود، دچار افزایش مطالبات معوق شده‌اند و ادامه داد البته بانک پاسارگاد از این محل آسیب کمتری دیده است.

عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد، فعالیت 95 درصدی عملیات بانکی مشتریان این بانک در خارج از شعب را تهدیدی برای افت کارایی شعب این بانک ارزیابی نکرد.

به گفته وی، بانک پاسارگاد کوشیده تا با مدیریت منابع حتی یک روز هم به بانک مرکزی بدهکار نباشد.

وادی‌دار اذعان داشت: بانک پاسارگاد نرخ سود مصوب را همواره رعایت کرده و افزودکه این بانک در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی هم فعال بوده اما کمتر در حوزه ساختمان حضور دارد.

ارسال نظر: