بریتانیا هم "جاسوسی" از شهروندان خود را قانونی می‌کند

کدخبر: 1036031

تلگراف نوشت: وزیر کشور انگلیس امروز لایحه‌ای را در پارلمان ارائه می‌کند، که به موجب آن ستاد ارتباطات دولت انگلیس و سرویس‌های امنیتی می‌توانند اطلاعات کاربران را جمع آوری و دستگاه‌های الکترونیکی را هک کنند

به گزارش گروه بین الملل «نسیم» به نقل از "تلگراف"، ‌لایحه "قدرت تجسس" که قرار است امروز، توسط ترزا می، وزیر کشور بریتانیا مطرح شود، طرحی است که به آژانس های اطلاعاتی این امکان را می دهد که حساب کاربری و جستجوهای اینترنتی مظنونین را رصد کنند.

در مراسم رسانه ای شدن این طرح، دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور اذعان داشت که این طرح یکی از مهمترین بخش های قانون گذاری در مجلس خواهد بود. وی اضافه کرد: " این طرح ابزار اصلی دولت برای امن نگه داشتن جامعه بریتانیا خواهد بود."

این طرح بزرگترین شوک آزادی در طی دهه های اخیر است که عامل تنش بین مجلس و ملت خواهد شد.

حاشیه های این طرح جنجال برانگیز این موارد را در پی خواهد داشت:

  • برنامه ای است که به وزرا اجازه می دهد این قدرت را داشته باشند که حکم جاسوسی های اینترنتی را امضا کنند. امری که باعث ایجاد جرقه تنش بین نمایندگان حزب حاکم و فعالان خصوصی که برای توضیح در مورد فعالیت هایشان به دادگاه احضار شده اند،‌ می گردد.
  • شرکت های ارتباطی و اینترنتی را ناچار می کند که دست به ترفندهایی برای حفظ اطلاعات مشتری بزنند.
  • ستاد ارتباطات دولت انگلیس و سرویس امنیتی قادر خواهند بود که علناً اطلاعات کاربران را جمع آوری و دستگاه های الکترونیکی مظنونین را هک کنند.
ارسال نظر: