هشدار پوتین به غرب: روسیه را نترسانید

کدخبر: 1036044

"ولادیمیر پوتین" همزمان با افزایش اختلافات بین مسکو و غرب در باره همکاری نظامی ضدتروریستی با سوریه و هشدارهای اتمی متقابل بین آمریکا و روسیه گفت: هدف ما مبارزه با تروریسم است و هیچ کسی قادر نیست ملت روسیه را بترساند

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

پوتین در دیدار با نمایندگان سازمان های علمی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی جمهوری داغستان افزود: هیچ کس به هیچ طریقی نمی تواند ملت روس و داغستان را به رعب و وحشت بیندازد و این اقدامات کاملا بیهوده است .

خبرگزاری ریانووستی امروز (چهارشنبه) به نقل از سخنان رئیس جمهوری روسیه افزود: همان گونه که حقوقدانان می گویند، ترساندن کار ناامید کننده ای است و هدف ما هم در سوریه و هر جای دیگر پیش از همه مبارزه با تروریسم است .

وی افزود: روسیه کار جدی برای همکاری با تمامی نیروهای علاقه مند مبارزه با تروریسم دور از تعلقات و وابستگی های مذهبی انجام می دهد .

مسکو در واکنش به سخنان رییس ستاد مشترک آمریکا در باره توان اتمی روسیه و برنامه واشنگتن برای مقابله با آن، اعلام کرد: نیروی هسته ای راهبردی روسیه آمادگی رزمی بالایی برای مقابله با هرگونه تهدید دارد .

« سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه هم روز گذشته در جمع مقام های ارشد این وزارتخانه با اظهاراتی هشدار آمیز گفت: بازرسی ها و رزمایش های اخیر (نیروهای مسلح روسیه) که در جریان آن موشک های بالستیکی و بالدار پرتاب شد، نشان داد نیروی هسته ای راهبردی روسیه در سطح آمادگی رزمی بالایی قرار دارد .

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا در نشست موسوم به «دیفنس وان Defence One » که روز دوشنبه در واشنگتن برگزار شد، روسیه را در قبال منافع آمریکا «متجاوز» و «ستیزه جو» توصیف کرد و گفت که مسکو به دلیل برخورداری از سلاح هسته ای و توان استفاده از آن، مهم ترین تهدید پیش روی آمریکا است .

وی اضافه کرد: روسیه تنها کشور جهان است که توان هسته ای لازم برای نابودی آمریکا دارد و به همین دلیل مسکو تهدید وجودی برای واشنگتن محسوب می شود .

وزیر دفاع روسیه یک روز پس از این سخنان مقام ارشد نظامی آمریکا تاکید کرد: در آخرین رزمایش گسترده روسیه، نیروهای نظامی حوزه جنوب، شمال و واحدهای ناوگان های اقیانوس آرام، دریای خزر و نیروی موشک های راهبردی و هواپیماهای دورپرواز شرکت داشتند .

رویدادهای سال های اخیر موجب تیرگی روابط روسیه و غرب به رهبری آمریکا شده که در وهله نخست به دلیل آغاز استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی این کشور در اروپا از اوایل سال 2010 بروز کرده است .

مساله اوکراین و سرنگونی حکومت طرفدار مسکو با کمک و مداخله غرب و آمریکا در ماه فوریه سال 2014 هم موج جدید تنش ها در روابط مسکو و واشنگتن ایجاد کرد که مناسبات دو کشور را تیره تر کرده است .

مسائل دیگری همچون سوریه و ادعاهای آمریکا در مورد وضع حقوق بشر و دمکراسی در روسیه که به ابزار معمول واشنگتن برای مداخله در کشورهای دیگر به ویژه مخالفان سیاست های واشنگتن تبدیل شده است، به اختلافات مسکو و واشنگتن می افزاید.

ارسال نظر: