۳ میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده در سال ۹۳ در شوراهای حل اختلاف مختومه شد

کدخبر: 1036208

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: با توجه به مختومه شدن این تعداد زیاد از پرونده‌ها در سال گذشته، قوه قضاییه مکلف شده است در سال ۱۰۰ قاضی برای شورا استخدام کند/ اجرای آزمایشی سه ساله لایحه شوراهای حل اختلاف تصویب شد

به گزارش «نسیم»، فارس نوشت:

حجت الاسلام احمدی میانجی رئیس شوراهای حل اختلاف کشور در حاشیه سفر رئیس قوه قضاییه استان مازندران و در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت لایحه شوراهای حل اختلاف گفت: سه شنبه هفته گذشته آزمایشی بودن 3 ساله این لایحه تصویب شد و ان‌ شاالله به شورای نگهبان می‌رود.

وی درباره وضعیت جذب نیرو در شوراهای حل اختلاف گفت: قوه قضاییه مکلف شده است در سال 100 قاضی برای شورا استخدام کند. احمدی میانجی در پاسخ به این سوال که آیا قوه قضاییه در چند سال اخیر که مشغول جذب قاضی است این کار را انجام داده یا خیر گفت: خیر متاسفانه تا کنون قاضی به ما داده نشده است. رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: ما با اجازه رئیس قوه قضاییه یک آزمون اختصاصی برگزار کردیم که حدودا 160 قاضی تربیت شدند. وی افزود: از این تعداد 70 قاضی در شعب مربوط به شوراهای حل اختلاف مشغول به کار شدند و مابقی نیز در حال آماده شدن برای احراز پست هستند. احمدی میانجی تصریح کرد: در حال حاضر آزمون دیگری نداریم مگر اینکه ریاست قوه قضاییه مجوز برگزاری آزمون و جذب قاضی را به ما بدهند. رئیس شوراهای حل اختلاف گفت: البته ما هم در نظر داریم که پیشنهاد برگزاری یک دوره آزمون دیگر را به رئیس قوه قضاییه ارائه کنیم. وی در پاسخ به این سوال که برای کل شعب سراسر کشور به چه تعداد قاضی نیاز دارید گفت: فکر می‌کنم اگر حدود 700 قاضی جذب شوند عمده مسائل شورای حل اختلاف مرتفع می‌شود. احمدی میانجی درباره حجم پرونده‌های شوراهای حل اخنلاف گفت: در سال 93 حدوداً 3 میلیون 450 هزار پرونده وارده و مختومه داشته ایم.

ارسال نظر: