افشار: امسال ۳۰ میلیارد تومان برای درمان معتادان بی‌بضاعت در ۱۶ استان در نظر گرفته شده

کدخبر: 1036251

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفتگوی ویژه خبری افزود: تغییر الگوی مصرف از مواد سنتی به مواد صنعتی یکی از عوامل افزایش شمار معتادان خیابانی در چند سال اخیر است

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه واقعیت معتادان خیابانی قابل انکار نیست، گفت: تغییر الگوی مصرف از مواد سنتی به مواد صنعتی یکی از عوامل افزایش شمار معتادان خیابانی در چند سال اخیر است.

پرویز افشار با اشاره به امضای تفاهمنامه با شهرداری تهران برای ایجاد مراکز نگهداری، سم زدایی، درمان و بازپروری معتادان در مناطق 22 گانه تهران، افزود: ساماندهی معتادانی که ترک می کنند و به جامعه باز می گردند باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه جمع آوری معتادان خیابانی تنها راهکار برای پاکسازی چهره شهر نیست، گفت: بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر، باید فرصت درمان برای معتادان کم بضاعت و کم درآمد فراهم شود که متأسفانه چنین نشده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: امسال 30 میلیارد تومان برای تحت پوشش قرار گرفتن درمان معتادان بی بضاعت در 16 استان کشور در نظر گرفته شده است.

افشار با بیان اینکه با ظرفیت کنونی در سه ماه آینده سامان دادن به وضعیت معتادان خیابانی امکان پذیر نیست، گفت: این ستاد در حال هماهنگ کردن و ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد و خیران برای همراه کردن آنان و کمک به بازپروری و درمان معتادان خیابانی است.

وی با اشاره به اینکه تنها بخش اندکی از بودجه 22/5 میلیارد تومانی سال 92 و 30 میلیارد تومانی سال 93 که قرار بود به سازمان بیمه سلامت برای پوشش درمان معتادان اختصاص یابد جذب این کار شد افزود: تلاش ما براین است که امسال همه بودجه در نظر گرفته شده صرف بیمه درمان معتادان شود.

ارسال نظر: