فهرست کالاهای مشمول طرح خرید کالای ایرانی به مرور تکمیل می‌شود

کدخبر: 1036620

وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فهرست منتشر شده کالاهای مشمول طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری به مرور تکمیل شده و به اطلاع مردم خواهد رسید

به گزارش «نسیم»، در این اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است: فهرست کالاهای مشمول طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری با همکاری و هماهنگی انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی تدوین شده است که این فهرست تکمیل خواهد شد.

وزارت صنعت،معدن و تجارت تاکید کرده است: طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری با هدف ایجاد تحرک در اقتصاد، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد فضای رقابتی بین آنها در فروش محصولات داخلی تدوین شده است که با همراهی بانک مرکزی و تولیدکنندگان انجام می شود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی نیز امروز(شنبه) اعلام کرد که نرخ سود کارت اعتباری خرید کالا 12 درصد و اقساط آن ماهی 658 هزار تومان خواهد بود؛ همچنین دوره بازپرداخت تسهیلات کارت اعتباری 10 میلیون تومانی 18 ماه است.

سیدعلی اصغر میرمحمدصادقی درخصوص تسهیلات کارت اعتباری افزود: در فاز اول افراد توسط سازمان ها و دستگاه ها به بانک ها معرفی می شوند و افراد با ارائه کسر از حقوق کارت اعتباری دریافت می کنند بنابراین در این فاز، کسانی که حقوق ثابت دارند براساس حقوق دریافتی کارت اعتباری می گیرند.

وی تصریح کرد: اقساط کارت اعتباری 10 میلیون تومانی در دوره بازپرداخت 18 ماهه 609 هزار تومان خواهد بود.

یادآور می شود، شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و هشتمین جلسه خود در 28 مهر ماه امسال، در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید، برای ایجاد تحرک در اقتصاد، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد فضای رقابتی بین آنها در فروش محصولات داخلی، اعطای تسهیلات به بنگاه های تولیدی و خودرو سازان و سازندگان ماشین آلات کشاورزی را از طریق تسهیلات خرید دین و مرابحه به شرح زیر مصوب کرد.

همچنین بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: تسهیلات به دارندگان کارت اعتباری خرید کالاهای مصرفی بادوام ایرانی، با نرخ سود سالانه 12 درصد و در قالب تسهیلات با اقساط حداکثر هجده ماهه ارایه خواهد شد.

ارسال نظر: