ظریف در نشست سوریه در وین شرکت نمی‌کند

کدخبر: 1037508

معاون وزیر خارجه در گفتگو با المیادین گفت: اگر ایران در نشست وین شرکت کند با حضور ظریف نخواهد بود، زیرا او رئیس جمهور را در سفر اروپایی همراهی خواهد کرد/ اطلاعات ما نشان می‌دهد رکن‌آبادی هنوز زنده است؛ عربستان او را زنده بازگرداند

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با این شبکه تاکید کرد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور به طور قطع در نشست آینده وین در مورد سوریه شرکت نخواهد کرد.

امیرعبداللهیان گفت: اگر ایران در نشست وین شرکت کند با حضور ظریف نخواهد بود، زیرا او حسن روحانی رئیس جمهور ایران را در سفر اروپایی همراهی خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت ایران در نشست وین به پاسخ دادن واشنگتن در مورد رفتارهای یکجانبه اش بدون مشورت با دیگر طرف های شرکت کننده بستگی دارد.

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: اطلاعات ما نشان می دهد غضنفر رکن آبادی هنوز زنده است و ما از عربستان سعودی می خواهیم تا او را زنده بازگرداند.

عبداللهیان گفت: ایران هنوز تصمیمی برای شرکت در نشست آینده مذاکرات وین درباره سوریه نگرفته است. وی در ادامه از مقاومت ملت سوریه و بشار اسد در برابر تروریسم تمجید کرد و گفت: ایران به حمایت خود از سوریه ادامه خواهد داد.

ارسال نظر: