فرمانده نیروی انتظامی: افزایش ۱۵ برابری زنان معتاد متهاجر تهران

کدخبر: 1037720

ساجدی‌نیا در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو افزود: چهار سال پیش حدود ۱۰۰ زن معتاد متهاجر و بیش از پنج هزار نفر مرد معتاد در تهران وجود داشت که این در حالی است که امروز تعداد زنان معتاد متهاجر به بیش از ۱۵۰۰ نفر رسیده است

سردار ساجدی نیا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: بیش از 15000 معتاد مرد نیز در تهران کارتن خوابند .

وی افزود : این در حالی است که 4 سال پیش حدود 100 زن معتاد متهاجر و بیش از 5 هزار نفر مرد معتاد در تهران وجود داشت .

سردار ساجدی‌نیا گفت: اگر روند مبارزه با این ناهنجاری به این صورت ادامه یابد 4 سال آینده آمار بیشتری از معتادان خیابانی خواهیم داشت .

وی افزود: دو نشست با مسئولان شهر تهران، نمایندگان مجلس و قوه قضائیه در روزهای گذشته داشته‌ایم که در آن موضوع معتادان، متکدیان و دست‌فروشان تهران بررسی شد .

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: در هفته‌های آینده این مسئله تا حدودی حل خواهد شد .

سردار ساجدی نیا بابیان اینکه پلیس آمادگی دارد به‌صورت جدی به جمع‌آوری زنان معتاد مهاجر و متکدیان اقدام کند افزود: قادریم کمتر از 48 ساعت بیش از 95 درصد این افراد را در شهرها ازجمله تهران جمع‌آوری کنیم.

وی گفت : اما برای حل مسئله خریدوفروش کودکان باید فکری به حال زنان آسیب‌دیده کرد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: اطلاعاتی درباره میزان خریدوفروش کودکان به پلیس نرسیده است اما این به معنای نداشتن این اطلاعات نیست و اگر اطلاعات کامل را در این زمینه به پلیس دهند سریع رسیدگی می‌کنیم.

فاطمه دانشور رئیس گروه اجتماعی شورای شهر تهران نیز با حضور در این برنامه گفت: پس از جمع‌آوری اطلاعات درزمینهٔ خریدوفروش کودکان در شهر تهران به آقای نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیام دادم که آیا نمی‌خواهید برای کودکان این شهر کاری کنید که متأسفانه پاسخی نداد.

وی افزود : از دولت تدبیر وامید انتظار داریم برای حل این مسئله حرکتی انجام دهد.

دانشور گفت: این کودکان بیشتر از زنانی هستند که بدون ازدواج باردار می‌شوند و در بیمارستان‌هایی که با آن‌ها مکاتبه کرده‌ایم به دنیا می‌آیند.

وی گفت : مادران این کودکان اعتیاد دوگانه دارند و برخی از آن‌ها مبتلابه او آی وی هستند.

این عضو شورای شهر تهران افزود : به‌عنوان نمونه یکی از زنانی که باردار شده بود در خانه‌ای حوالی میدان شوش تهران با 50 مرد زندگی می‌کند که وقتی این مددکار بهزیستی برای بررسی مسئله به آنجا مراجعه می‌کند وی را با چاقو تهدید می‌کنند.

وی گفت: در اسناد بالادستی تاکنون به این مسائل پرداخته نشده است و باید در برنامه‌ریزی‌ها و تدوین این اسناد دستگاه‌های مسئول ازجمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت شود

دانشور افزود: نیروی انتظامی به‌تنهایی نمی‌تواند مشکل را حل کند و راهکار این مسئله ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف است.

وی افزود: کمیته‌ای باید درنداد ریاست جمهوری در این زمینه تشکیل شود و مجلس خلأهای قانونی را برای مقابله با این ناهنجاری پر کند.

حبیب‌الله فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در این برنامه گفت: سالانه یک هزار کودک به‌نظام نگهداری کودکان بهزیستی سپرده می‌شوند که از این تعداد 85 درصد پدر و مادر مشخص دارند .

وی افزود: برای هر کودک قابل‌واگذاری 7 خانواده متقاضی وجود دارد.

وی مسئله خریدوفروش کودکان را به دلیل اعتیاد و مسائل اقتصادی و اجتماعی خانواده‌ها بیان و اضافه کرد: آمار دقیقی از تعداد خریدوفروش‌ها نداریم.

حسین ذبحی معاون قضایی دادستان کل کشور در این برنامه گفت: بهزیستی به‌عنوان دستگاه متولی کودکان بی‌سرپرست باید آمار دقیقی از مسئله خریدوفروش کودکان داشته باشد .

وی افزود: برای مبارزه با تکدی گری خریدوفروش کودکان هماهنگی‌های قضایی و اجتماعی نیاز است. ذبحی افزود: با قوانین موجود نیز می‌توان با این پدیده مقابله کرد.

ارسال نظر: