آیت‌الله علم‌الهدی: مردم و نظام تحمل کشف حجاب را نخواهند داشت

کدخبر: 1037778

خطیب جمعه مشهد: کشف حجاب در نمایشگاه مطبوعات و عکس گرفتن در کنار یک مسئول، برای جذب آرای لائیک‌ها است/ می‌خواهید با کشف حجاب جاذبه ایجاد کنید تا مردم به شما رأی دهند؟ بدبخت‌ها، آن‌ هم با شیوه یزید؟

به گزارش «نسیم»، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته 22 آبان ماه مشهد مقدس در حرم امام رضا (علیه‌السلام) با اشاره به پایان ماه محرم و آغاز ماه صفر، گفت: برحسب آنچه در تقویم است، امروز روز اول ماه صفر است و روز اول ماه صفر، روز ورود اهل‌بیت (علیه‌السلام) به شام است؛ شام، یک مردم‌شناسی لازم دارد، منطقه‌ای که مستعمره امپراتوری روم بود به دست مسلمان‌ها از استعمار رو نجات پیدا کرد منتها از روز اولی که در جنگ مسلمان‌ها با روم، این منطقه آزاد شد، تحت حاکمیت بنی‌امیه قرار گرفت.

وضعیت اجتماعی شام در زمان حکومت بنی‌امیه

ابتدا خالد بن ولید حاکم شام شد در زمان خلیفه دوم و پس از زمان اندکی، حاکمیت شام به مدت 40 سال در طیول معاویه قرار گرفت، اسلام مردم شام، اسلام اموی بود نه اسلام واقعی و اسلام مکتبی، دقیقاً بنی‌امیه در شام احیاگر سنن و آداب‌ورسوم یک نظام استکباری رومی و حکومت کافرانه قیصر روم بوده‌اند، یعنی همان رنگ حکومتی که مردم شام در تبعیضات، در مظالم، در جنایات و در ستمگری‌های عمال رومی مشاهده می‌کردند، همان رنگ در حکومت معاویه ازنظر تبعیضات و مظالم و جنایات دیدند و متأسفانه اسلام در شام، اسلام متهم بود و اسلام، اسلام انحرافی بود نه اسلام واقعی.

اهل‌بیت پیغمبر را سوار بر شترهای برهنه وارد چنین شهری با این سابقه کردند که معاویه هم در طول حکومتش، آنی که به این مردم تلقین کرده بود، عداوت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و عترت پیغمبر (صلوات‌الله‌علیه) بود؛ در یک حدیثی وقتی شخصی به نام نعمان از امام سجاد(علیه‌السلام) سؤال می‌کند که در تمام جریان فاجعه کربلا، کجا از همه به شما سخت‌تر گذشت، امام سجاد (علیه‌السلام) سه بار فرمودند «الشام، الشام، الشام».

تشریح امام سجاد (علیه‌السلام) از ظلم اهل شام به اهل‌بیت (علیه‌السلام)

امام چهارم (علیه‌السلام) مظالم شام را برای نعمان این‌گونه تشریح کردند، این حدیث را تذکرةالشهدا در صفحه 242 بیان کرده است؛ می‌گوید حضرت فرمودند «اول طلوع آفتاب ما را به دم دروازه ساعات رساندند و ما را آنجا نگه داشتند، مدتی ما را آنجا منتظر نگه داشتند و ما نمی‌دانستیم بر سر ما چه خواهد آمد، یک‌مرتبه دیدیم یک عده مسلح از دور گارد گرفته‌اند برای حمله به ما و دارند به‌طرف ما می‌دوند».

امام چهارم فرمودند «این زن و بچه فکر کردند که می‌خواهند این‌ها را همین‌جا قتل‌عام کنند و از بین ببرند، حمله این لشکر این‌گونه بود، این‌ها نیزه‌ها را گرفته بودند و با نیزه به‌طرف ما حمله‌ور شدند اما وقتی رسیدند به این زن و بچه بر روی شترهای برهنه، با حرکت‌های خاص این نیزه را می‌چرخاندند، با پشت نیزه و ته نیزه را بر سینه و پهلو و سر این بچه‌ها بالای شترهای برهنه فرود می‌آوردند و این‌ها را هدف انتهای نیزه قرار می‌دادند، فریاد شیون این 84 زن و بچه بلند شده بود، سرهای بریده را بالای نیزه‌ها آوردند، وسط این زن‌ها نگه داشتند، سعی می‌کردند هر سربریده را مقابل چشم خواهر، مقابل چشم دختر به جولان دربیاورند، این‌ها با این نیزه‌ها حرکاتی انجام می‌دادند، این سر بریده بالای نیزه را می‌آوردند در نزدیکی آغوش این خواهر و دختر داغ‌دیده، همین‌که او بغل باز می‌کرد سر بریده را در آغوش بگیرد، بلافاصله این سر را دور می‌کردند، در این حین، این سرها از روی نیزه‌ها می‌افتاد زیر دست و پای این اسب‌ها و شترها، این سرها مورد اهانت قرار می‌گرفت».

استفاده از موسیقی برای تحریک مردم علیه اسرای کربلا

راوی سؤال کرد «این مسیر چقدر طول کشید؟ همین‌طوری شما را حرکت دادند، فرمودند بله، فرمود بعد از اذان ظهر ما وارد مجلس یهود شدیم، گفتند چند دقیقه که بیشتر فاصله نبود، گفتند چرا این‌قدر طولانی شد؟ امام سجاد فرمودند سر خیابان‌ها ما را نگه می‌داشتند، در محله‌های شامات ما را می‌چرخاندند، وقتی ما را نگه می‌داشتند، یک عده نوازنده می‌آمدند موسیقی می‌زدند، می‌نواختند، یک عده رقاص‌ها می‌رقصیدند، مردم را به هیجان می‌آوردند، مردم به‌هیجان‌آمده به‌طرف ما سنگ می‌زدند، مقابل این خواهر و دختر و 84 زن و بچه داغ‌دیده به سرهای بریده سنگ پرتاب می‌کردند، به ما دشنام می‌دادند؛ این رقاصی‌ها، این نوازندگی‌ها، مردم را در عدوات ما به هیجان می‌آورد و برای همین طول کشید».

برادران، اشک بر مظلومیت امام حسین و اشک بر مظلومیت اهل‌بیت امام حسین، این اشک باید یک اشک کاربردی باشد، این را توجه کنید که علی ایحال، در یک جامعه، توسعه نوازندگی، توسعه عیاشی و بی‌بندوباری، این ابزار سنگ زدن به سر حجت خداست، این وسیله و ابزار این است که خدا و حزب خدا موردتهاجم قرار بگیرند.

توسعه عیاشی و نوازندگی تحت عنوان شاد بودن مردم در جامعه، تهدید علیه دین و ارزش‌های دینی است

مقام معظم رهبری فرمودند «آنچه مسلم است، ترویج موسیقی به ضرر اسلام است»؛ حالا موسیقی حرام یا حلال، هر کس مقلد یک مرجعی هست و طبق فتوای مرجعش عمل می‌کند اما توسعه و ترویج نوازندگی، این ابزار یزید بود برای کمال اهانت و تحریم و تهییج مردم علیه میوه‌های دل پیغمبر و علیه اهل‌بیت رسول‌الله.

این را بدانیم کاربرد توسعه عیاشی و نوازندگی تحت عنوان شاد بودن مردم در کشور و در جامعه، چنین فرایندی دارد، این تهدید علیه دین است و این تهدید علیه ارزش‌های دین است.

تذکر رهبری نسبت به افزایش اردوهای مختلط به اسم توسعه فرهنگی

مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که پریروز در جمع دانشگاهیان داشتند، فرمودند «شاد بودن برای هر محیطی خوب است اما به چه قیمتی؟ به قیمت برگزاری مراسم و اردوهای مختلط؟ مگر غربی‌ها از اختلاط چه بهره‌ای جز جنایات کنونی جنسی برده‌اند که ما به دنبال پیروی از همان شیوه‌ها هستیم؟» این‌که یک عده به‌عنوان فرهنگ توی این مملکت راه بیفتند و فقط بگویند توسعه فحشا و توسعه بی‌بندوباری و توسعه نوازندگی و عیاشی، این معنای فرهنگ است، شما ببینید در غرب و اروپا، این مسائل بر سر فرهنگ مردم چه بلایی آورده است؟ ما می‌خواهیم همان بلا در مردم ما پیدا شود؟

برخورد با کشف حجاب، مایه افتخار فرمانده نیروی انتظامی است

بنده بر خودم لازم می‌دانم از فرمانده رشید، دلاور و غیرتمند دینی نیروی انتظامی راجع به مطالبی که ایشان چند شب قبل فرودند، بنده تشکر کنم از این تعبد و از این تسلط در مقابله با فحشا که فرمودند «کشف حجاب در محیط هر اتومبیلی قرار بگیرد، آن را ما می‌گیریم»؛ واقعاً این غیرتمندی از یک فرمانده غیور و دلاور و غیرتمند دینی برای این نظام و برای این انقلاب، افتخار است.

مردم و نظام تحمل کشف حجاب در ملأعام را نخواهد داشت

برادران، خواهران، نه نظام ما تحمل می‌کند، نه مردم متدین ما تحمل می‌کنند که در نمایشگاه مطبوعات، دو روز قبل در غرفه یک روزنامه معلوم‌الحال از مطبوعات زنجیره‌ای، یک زن کشف حجاب کند و کنار فرزند یکی از مسؤولین بنشیند، عکس بگیرد، این عکس را در فضای مجازی پخش کنند، برای چی؟ برای این‌که یک عده لائیک، بی‌دین، لامذهب در این مملکت در انتخابات دنبال آنان راه بیفتند و به آنان رأی دهند.

تسلط جریان سیاسی با استفاده از توسعه فحشا، شگرد یزیدی است

یعنی استخدام فحشا، استخدام بی‌بندوباری، استخدام توسعه شهوت، این دقیقاً شگرد یزید امروز در شهر شام بود برای مقابله با اهل‌بیت؛ یک جناح سیاسی در این مملکت ولایتمدار، در این کشور حسینی در ماه محرم که از هیجان حسینی در همه دل‌ها می‌شورد، بیاید یک زنی آن‌هم در یک ملأ مثل نمایشگاه مطبوعات که کانون فرهنگ در این کشور است، کشف حجاب کند و کنارش عکس بگیرند.

شما فکر کردید این‌گونه می‌خواهید بر مردم مسلط شوید، این‌جوری می‌خواهید برای انتخابات رأی جمع کنید؟ این مردم بیناتر و بصیرتر از این حرف‌ها هستند، این جامعه‌ای هست که صدها هزار خون داده، بچه داده، عزیز داده فقط به عشق یک پیشانی‌بندی که روی پیشانی‌اش نوشته «یا فاطمه الزهرا»، شما برای این مردم می‌خواهید با این بی‌حجابی و بی‌بندوباری، جاذبه ایجاد کنید به شما رأی دهند؟ بدبخت‌ها، آن‌هم با اجرای شیوه یزید؟

اباهی‌گری و بی‌بندوباری سیاسی در نظام اسلامی برد ندارد

این شیوه یزید که آن روز کاربرد داشت در جامعه‌ای که آن‌ها قبلاً در استعمار روم بودند، بعد هم 40 سال زیردست بنی‌امیه، دشمن اسلام این‌ها رشد کردند، در آنجا کاربرد داشت نه در جامعه‌ای که نظامش، بنیاد یک مرجع تقلید، یک فقیه بزرگ کم‌نظیر مبتکر در تن تنه فقاهت، بیست‌وچند سال رهبری‌اش به دست یک مجتهد جامع‌الشرایط است؛ در این مملکت، بی‌بندوباری، لاابالی‌گری، اباهی گری در عرصه سیاست، برد ندارد.

راه‌اندازی کارناوال و توسعه فحشا برای پیروزی سیاسی در کشور کاربرد ندارد

این‌که شما می‌خواهید کنسرت را در این کشور توسعه دهید و جریان‌های لائیک و لامذهب را در کنسرت‌ها جمع کنید و سازمان‌دهی کنید و عمله انتخاباتی برای خودتان جمع کنید، در جامعه یزیدی جوابگو هست نه در جامعه حسینی، جامعه ما جامعه‌ای است که دو هفته مانده به اربعین، ببین چه خبر است؟ در این جامعه این ابزار کاربرد ندارد، این‌که شما فشار به یک امام‌جمعه بیاورید که تو دیگر حرف نزن، ساکت باش، تا می‌توانید اهانت و جسارت کنید که کنسرت را در مشهد شروع کنید، این را در شهر امام رضا راه بیندازید و از اینجا توسعه دهید به همه‌جا؛ شما فکر کردید در سیاست این مملکت می‌توانید به فرصت و قدرت برسید؟ جز این‌که مشتتان باز می‌شود در برابر این بصیرت دینی و مذهبی مردم ما. «هیهات منالذله»

یک عده از جریان‌های سیاسی که دنبال شگرد کارناوال راه انداختن در آینده و به انتخابات و کنسرت بازی و توسعه فحشا هستند، از الآن بدانند این‌ها در برابر این بصیرت دینی و انقلابی مردمی ما در جامعه ما کاربرد ندارد.

ارسال نظر: