الفت به «نسیم» خبر داد: "باز اجتماعی کردن" مجرمین خطرناک در دستورکار دستگاه قضا

کدخبر: 1037853

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در گفتگوی اختصاصی با «نسیم» ضمن پذیرش پیشنهاد حضور نمایندگان رسانه‌ها در جلسات کمیته پیشگیری از خشونت گفت: این پیشنهاد بررسی می‌شود

محمدباقر الفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار «نسیم» در پاسخ به این پرسش که کدام یک از دستگاه‌های اقتصادی را برای رفع مشکلات موجود در بروز خشونت در کمیته پیشگیری از خشونت دعوت کردید؟ گفت: در این جلسه تلاش می‌کنیم از تمام دستگاهی اجرایی که به نوعی می‌توانند در کاهش خشونت موثر باشند دعوت کنیم و این موضوع را با کمک نهادهای مختلف به طور موثر محقق کنیم.

وی در این خصوص که چه هماهنگی‌هایی با تیم اقتصادی دولت برای کاهش بسترهای خشونت مبتنی بر امور اقتصادی صورت گرفته است، عنوان کرد: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف در بخش اقتصادی و اشتغال دیگر دستگاه‌ها هر کدام اجزایی از دولت هستند و کار مشترک را با نمایندگان این دستگاه‌ها آغاز کردیم .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوه جرم قوه قضائیه خاطر نشان کرد: تا کنون صرفا یک جلسه برای کمیته پیشگیری از خشونت با حضور نمایندگان دستگاه‌ها برگزار شده و دبیرخانه این کمیته فعالیت خود را آغاز کرده و پیشنویس دستورالعملی را که باید در این کمیته مورد عمل قرار بگیرد آماده کرده و در اختیار نمایندگان دستگاه‌ها قرار دادیم .

الفت ادامه داد: با نهایی شدن دستورالعمل و فعال شدن دبیرخانه کمیته می‌توانیم وارد مسائل اجرایی و جزیی‌تر شویم و از حضور دستگاه‌های اقتصادی به طور جدی‌تر بهره‌مند شویم و در این کمیته در صدد عملیات نیستیم و مقرر است در ابتدا کار پژوهشی انجام دهیم و اقدامات مهمی چون باز اجتماعی کردن مجرمین خطرناک را در دستور کار داریم همچنین رفع اثر از بزه دیدگان که در این مقوله دستگاه‌هایی چون وزارت کار، بهزیستی و یا آموزش و پرورش باید وارد عمل شوند .

وی تصریح کرد: در کمیته پیشگیری از خشونت تلاش می‌کنیم که خطوط را ترسیم کنیم و نتایج تحقیقات را در قالب سیاست‌ها در اختیار دستگاه‌های مجری قرار دهیم .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان رسانه‌ها را در جلسات کمیته پیشگیری از خشونت به صورت موثر حضور خواهند داشت؟ گفت: تا زمانیکه رسانه‌ها همراه منافع ملی باشند، حضور آن‌ها در جلسات مجاز است اما در غیر این صورت که بخواهند با خبر سازی و با بروز رفتاری برای تحقق اهداف کمیته مشکل ساز شده و منافع عمومی را به مخاطره بیندازند به جلسات دعوت نخواهند شد .

وی با اشاره به خبر سازی صدا و سیما در مورد فیلتر نشدن شبکه‌های مجازی از رسانه ملی گله کرد که با نسبت دادن این خبر به او مجبور به پاسخ گویی و روشنگری شد .

الفت در مورد پیشنهاد نسیم مبنی بر حضور موثر رسانه‌ها در جلسات کمیته پیشگیری از خشونت به عنوان اعضای موثر و ارتباط دهنده گروه‌های مختلف اجتماع با اعضای کمیته بیان کرد: نسبت به این موضوع فکر نکرده بودیم و این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ارسال نظر: