ایوبی: بیشترین انتظار برای نمایش فیلم‌های کوتاه را از صداوسیما داریم

کدخبر: 1038077

رئیس سازمان سینمایی گفت: موضوع برکناری دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران را به شدت تکذیب می‌کنم/ فرخنده کیش تازه در حوزه کاری خود مستقر شده و اصلا تا امروز به مسأله تغییرش فکر نکرده‌ام

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی شامگاه روز گذشته از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در پردیس سینمایی چارسو بازدید کرد و در این بازدید ضمن گفتگو و صحبت با مسئولان برگزاری جشنواره و مدیران غرفه های حاضر در پردیس سینمایی چارسو از سالن های در حال نمایش فیلم های کوتاه جشنواره و همینطور از سالن هایی که در آن کارگاه های آموزشی و نشست های نقد و بررسی فیلم برگزار می شد بازدید و دیدار کرد.
حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در انتهای بازدید خود از جشنواره فیلم کوتاه تهران در جمع خبرنگاران قرار گرفت و در پاسخ به سوالات متعدد آنها گفت: بعد از این همه مسائلی که در سینما می بینم بازدید از پردیس سینمایی چارسو و جشنواره فیلم کوتاه تهران و این همه شور و اشتیاق مخاطبان آن موجب شد تا خستگی من از بدن خارج شود. امروز روز چهارم جشنواره بود و من در بازدید از این مجموعه در هیچ کدام از سالن ها و راهرو ها ندیدم که جمعیت علاقمند به فیلم حضور نداشته باشند.
وی افزود: از آقای فرخنده کیش هم تشکر می کنم زیرا به صورتی عمل کردند که این جشنواره از شور و شوق خاصی برخوردار است و جوانان شرکت کننده در این جشنواره که مخاطب اصلی هستند با این حس و علاقه و انگیزه در جشنواره حاضر شدند. بر این اساس این موضوع نشان می دهد که سینمای ما حالش خوب است و جوانان ما علاقمند و امیدوار هستند.
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: پیش از اینکه به پردیس سینمایی چارسو بیایم دیداری از مجلس شوری اسلامی داشتم. البته این دیدار صرفا یک دیدار خصوصی و دوستانه بود. این دیداری که با یکی از بزرگان مجلس کشور داشتم هیچ ارتباطی به سینما و مسائل سینما نداشته است.
ایوبی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون آخرین وضعیت فیلم هایی که در سه سال اخیر اکران نشده اند از جمله فیلم "خانه دختر" گفت: فیلم‌ها خیلی آرام و درست و منطقی مراحل اکران خود را طی می‌کنند. بر این اساس هر فیلمی هم که به مرحله نهایی رسید و مسائل آن حل شد اکران می شود. بنای ما هم بر این است که اکثر فیلم ها را اکران کنیم و اجازه ندهیم که جامعه سینمایی کشور ناامید نشوند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درخصوص بودجه جشنواره فیلم کوتاه که نسبت به سال گذشته با محدودیت روبرو شده پاسخ داد: تمامی بخش های سینمای ایران با محدودیت بودجه روبرو است. زیرا امسال و سال گذشته جزء سال های سخت جمهوری اسلامی ایران از نظر بودجه و مالی بوده است. بر این اساس همه دوستداران و مدیران سینمای کشور هم از این موضوع به خوبی خبر دارند و در جریان آن هستند. بر این اساس این محدودیت عام است و فقط برای فیلم کوتاه نیست.
رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون وضعیت نامشخصی اکران فیلم هاتی کوتاه گفت: در دو سال گذشته کسی امیدوار نبود که این امکان ایجاد شود تا فیلم های مستند را اکران کنیم. اما خوشبختانه در حال حاضر این فیلم ها در حال اکران هستند. بر این اساس در مورد فیلم های کوتاه هم باید بنشینیم و همه راه های ممکن نمایش آنها را بررسی کنیم.
ایوبی اضافه کرد: بر این اساس به نظر من می رسد که باید بیشترین انتظار برای نمایش فیلم های کوتاه را از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم که بیایند و در این راه به ما کمک کنند تا شاهد اکران و نمایش فیلم های کوتاه و این ساخته های جوانان باشیم. البته در سال گذشته تعدای از فیلم های کوتاه اکران شد. بر این اساس اگر اشتباه نکنم چیزی حدود 40 فیلم کوتاه در سال گذشته در گروه هنر و تجربه اکران شد.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه های من فیلم کوتاه و افرادی است که در این عرصه فعالیت می کنند. اما امیدوار هستم در سال آینده ظرفیت نمایش فیلم های کوتاه روشن و مشخص شود زیرا در حال حاضر سالن های نمایش دهنده این آثار محدود هستند.
رئیس سازمان سینمایی به سوال خبرنگری در مورد به گوش رسیدن زمزمه هایی پیرامون احتمال جایگزینی فرد دیگری با آقای فرخنده کیش واکنش نشان داد و گفت: ما این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنیم. زیرا آقای فرخنده کیش تازه دارد در حوزه کاری خود مستقر می‌شود و اصلا تا امروز به مسأله تغییر او فکر نکرده‌ایم.
ارسال نظر: