نخستین تروریست حملات پاریس کیست؟

کدخبر: 1038123

به گزارش پلیس فرانسه، جوان ۲۹ ساله فرانسوی به نام "عمر اسماعیل مصطفی" یکی از عاملان انتحاری سالن کنسرت باتاکلان است که گرچه چندین مورد سابقه بزهکاری در پرونده خود داشته، اما هیچگاه مظنون به ارتباط با گروه‌های تروریستی نبوده است

به گزارش گروه بین‌الملل «نسیم»، به نقل از خبرگزاری فرانسه پلیس فرانسه اعلام کرد که اولین تروریست شناسایی شده در ارتباط با حملات پاریس، یک جوان 29 ساله فرانسوی به نام "عمر اسماعیل مصطفی" است .

به گفته پلیس، هویت این جوان تروریست فرانسوی از طریق انگشت وی که در میان خرابی‌ها و ویرانی‌های به جای مانده در سالن کنسرت باتاکلان یافته شد، تشخیص داده شده است، این جوان 29 ساله یکی از سه تنی بود که با انفجار خود 89 فرد غیرنظامی را در این سالن کنسرت به قتل رساند .

وی دارای سابقه جرائم خرد بوده است و یکی از سه عامل انتحاری است که خود را در سالن کنسرت منفجر کرد. وی متولد 21 نوامبر 1985 در یکی از نواحی فقیر نشین پاریش بوده است و 8 جرم خرد در سال های 2004 تا 2010 مرتکب شده است اما سابقه زندان نداشته است.

دادستان پاریس می‌گوید که تا پیش از حوادث روز جمعه این فرد هرگز مظنون ارتباط با تروریست ها نبوده است. بازجویان در حال بررسی سفر احتمالی او به سوریه طی یک سال گذشته هستند.

پدر این فرد و برادر 34 ساله اش نیز روز شنبه بازداشت شده اند. برادر وی گفته است که چندین سال است با عمر اسماعیل مصطفی قطع ارتباط کرده و گرچه میدانست که او کارهای خلاف انجام می دهد اما تصور نمی کرد او به اقدامات رادیکالی گرایش پیدا کرده باشد.

ارسال نظر: