سردار نقدی: همزمان با هفته بسیج، بیمارستان‌های صحرایی را افتتاح می‌کنیم

کدخبر: 1038190

رئیس سازمان بسیج گفت: بسیج مستضعفین کشور در سال ۹۳، صد هزار شغل ایجاد کرده است/در سال جاری هم تا امروز ۲۰ هزار واحد تولیدی را در جهت محرومییت‌زدایی ایجاد کرده‌ایم

به گزارش «نسیم»، نشست خبری هفته بسیج با حضور سردار نقدی فرمانده بسیج مستضعفین در مرکز همایش‌های بسیج صدا و سیما و با حضور خبرنگاران رسانه‌های ارتباط جمعی برگزار شد. سردار نقدی در این نشست خبری در سخنانی گفت: بسیج مستضعفین به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج ویژه‌ برنامه‌هایی را در سطح کشور برگزار می‌کند که این برنامه‌ها عمدتاً فرهنگی هنری بوده و در کنار آنها برنامه‌های رزمایش نیز برگزار می‌کند. در این راستا عملیات بیت المقدس چهار با همکاری شش استان تهران، قم، سمنان، البرز و مرکزی در استان قم برگزار می‌شود.

وی افزود:‌ شعار هفته بسیج امسال بسیج دست قدرت خداوند می‌باشد. بر این اساس برنامه‌های فرهنگی ـ هنری از قبیل برگزاری دعای ندبه در عتبات عالیات، راهپیمایی مردمی در 300 شهر کشور و گردهمایی حلقه‌های صالحین در نماز جمعه سراسر کشور را داهیم داشت.

رئیس بسیج مستضعفین به نامگذاری هفته بسیج اشاره کرد و از روز شنبه روز بسیج، بصیرت و استکبار ستیزی نام برد و گفت: از جمله برنامه‌هایی که در روز شنبه 30 آبان برگزار می‌شود می‌توان به جشنواره مالک اشتر اشاره کرد، این جشنواره با حضور هزار فرمانده برتر برگزار می‌شود که در آن از هزار فرمانده برتر بسیج سراسر کشور تجلیل خواهد شد، عصر همان روز همایش فعالان بسیج در عرصه بین المللی برگزار می‌شود.

وی گفت: در این برنامه فصد داریم تا از رکن آبادی سفیر کشورمان که در فاجعه منا مفقود شده تجلیل کنیم . شب همان روز نیز نشست فعالان فرهنگی در فضای مجازی را برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به برنامه‌های روز یکشنبه اول آذرماه به عنوان دومین روز از هفته بسیج اشاره کرد و افزود: این روز با نام بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی نام دارد. بر این اساس همانطور که همه می‌دانند فعالیت‌های بسیج سالها است که استمرار دارد و با اعزام تیم‌هایی به مناطق محروم در جهت محرومیت زدایی فعالیت می‌کند. برنامه بعدی ما در این روز برگزاری همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی است که برگزیدگان این همایش از سراسر کشور در آن شرکت می‌کنند.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: بسیج مستضعفین کشور در سال 93 صد هزار شغل ایجاد کرده و در سال جاری هم تا امروز 20 هزار واحد تولیدی را در جهت محرومییت‌زدایی ایجاد کرده که تا آخر سال به 45 هزار واحد می‌رسد. همچنین برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

وی افزود: در 6 استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و شمالی، بوشهر، کرمان و یزد به مناسبت هفته بسیج شاهد افتتاح بیمارستان‌های صحرایی خواهیم بود. همچنین نشست اساتید بسیجی با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است بسیج در دوردست‌ترین نقاط و ایام تعطیل فعالیت‌های گسترده‌ای برا ی محرومیت‌زدایی دارد. در این راستا واحد بسیج کشاورزی 40 هزار مهندس کشاورزی را در 300 کانون ساماندهی کرده است. سردار نقدی ادامه داد: افتتاح کتابخانه‌های تخصصی، برگزاری همایش‌های علمی و یافتن راه‌های نوین در ارتقاء تولید از دیگر اقدامات بسیج می‌باشد. بسیج پزشکی نیز در سال 94 تعداد 70 بیمارستان صحرایی، 80 تیم جراحی، 6 هزار تیم درمانی و جمعاً بیش از یک هزار 260 پزشک به همراه گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام کرده است. بر این اساس بسیج 40 میلیارد تومان خدمات پزشکی رایگان به مردم و مناطق محروم تقدیم می‌کند.

سردار نقدی به برنامه‌های روز دوشنبه 2 آذرماه اشاره کرد و گفت: ای روز با نام بسیج، خودباوری، و جهاد علمی نامگذاری شده است. بر این اساس امروز روزی است که امام راحل لزوم ایجاد بسیج طلبه و بسیج دانشجو را یادآور شد. بر این اساس در این روز رونمایی از کتاب شهدای دانشجو را خواهیم داشت. بر اساس عصر روز دوشنبه 2 آذرماه نیز افتتاح 500 سالن ورزشی صالحین و 9 دی را خواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به برنامه‌های روز سه‌شنبه 3 آذرماه اشاره کرد و گفت: این روز با نام خانواده و سبک زندگی اسلامی نامگذاری شده. برنامه‌های محوری این روز شامل برگزاری کنگره شهیده "طیبه واعظی" می‌باشد. از دیگر برنامه‌های ما در این روز برگزاری خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) و برگزاری کنگره بزرگی برای بسیجیان 20 ساله در استان اصفهان خواهیم بود. وی به برنا روز چهارشنبه 4 آذرماه اشاره کرد.

وی به برنامه روز چهارشنبه 4 آذرماه اشاره کرد و افزود: این روز از هفته بسیج به عنوان بسیج، وحدت و بیداری نامگذاری شده است.در این روز شاهد تجدید بیعت فرماندهان گردان‌های بسیج در سراسر کشور با مقام معظم رهبری خواهیم بود . پنجشنبه 5 آذرماه روز دیگری از هفته بسیج است که با نام بسیج، ایثار و شهادت نامگذاری شده است که در این روز3 برنامه مهم برگزار خواهیم کرد.

سردار نقدی یادآور شد: دیدار با خانواده شهدا، دیدار با جانبازان قطع نخاع و اجتماع میلیونی یگان‌های بسیج در سراسر کشور از برنامه‌های مهم بسیج در روز پنجشنبه 5 آذرماه است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: افتتاح بزرگترین سازه بیمارستانی صحرایی در مناطق محروم کشور و این بار در استان سیستان و بلچستان در روز شنبه 7 آذرماه، برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت دو برنامه‌ای است که به عنوان آخرین برنامه‌های هفته بسیج است.

وی به بحث نفوذ که روزهای اخیر در محافل سیاسی کشور که بحث آن به میان است اشاره کرد و گفت: بحث نفوذ موضوع جدیدی است که به خوبی برای مردم تبیین نشده است. نفوذ از اول انقلاب اسلامی تا به امروز در کشور به شکل تاکتیکی سوی دشمنان پیاده شده است. بر این اساس دشمن در خلال دشمنی‌های خود با نظام اسلامی ایران همواره از نفوذ به عتوان تاکتیکی برای دستیابی به اهداف خود استفاده کرده است.

سردار نقدی تصریح کرد: ما باید تمامی ابعاد نفوذ دشمن و توطئه‌های آنها برای کشور و مردم بیان کنیم و این مهم جزء دستورات و برنامه‌های اصلی بسیج در سال جاری می‌باشد، بازدید از 114 خانواده شهید قرآنی، افتتاح سایت تخصصی مرکز قرآنی بسیج، برگزاری محافل انس با قرآن و پخش مستندهایی پیرامون قرآن از دیگر برنامه‌های ما در هفته بسیج می‌باشد.برنامه دیگر بسیج برای هفته بسیج در کشور افتتاح سه بیمارستان صحرایی در چزابه، شلمچه و مهران است.

ارسال نظر: