بان کی مون حملات پاریس را وحشیانه خواند

کدخبر: 1038299

دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در آنتالیا گفت: هیچ شهر و کشوری از تهدید تروریسم مصون و در امان نیست/ واکنش ما باید قوی باشد، اما این واکنش باید همیشه در چارچوب قانون باشد و به حقوق بشر احترام بگذارد

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری کویت نوشت:

بان کی مون در کنفرانسی مطبوعاتی طی نشست سران کشورهای عضو گروه 20 در استان آنتالیا در جنوب ترکیه، به بازماندگان قربانیان حملات پاریس تسلیت گفت و این حملات را که به کشته شدن دست کم 129 نفر منجر شد، وحشیانه خواند.

بان کی مون گفت: هیچ شهر و کشوری از تهدید تروریسم مصون و در امان نیست. آنهایی که به نام دین اقدام می کنند فقط به دین خود آسیب می زنند.

دبیر کل سازمان ملل متحد از سران جهان خواست از نشست سران گروه 20 به عنوان "لحظه ای کمیاب در فرصت دیپلماتیک برای پایان دادن به خشونت" استفاده کنند.

وی افزود: من به سران جهان تاکید خواهم کرد که واکنش ما باید قوی باشد، اما این واکنش باید همیشه در چارچوب قانون باشد و به حقوق بشر احترام بگذارد. در غیر این صورت، ما فقط به آتشی که تلاش می کنیم آن را خاموش کنیم، دامن خواهیم زد.

بان کی مون همچنین از سران گروه 20 خواست در فائق آمدن بر بزرگترین بحران آوارگان در چند دهه گذشته، همبستگی نشان دهند.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: در حالی که ما بزرگترین بحران جابجایی اجباری پس از جنگ جهانی دوم را پیش رو داریم، من به حمایت سران گروه 20 امید دارم. این فقط بحرانی در خصوص تعداد نیست، این بحرانی در خصوص همبستگی جهانی است.

ارسال نظر: