سردار احمدیان: یکی از راهکارهای مقابله با نفوذ تاکید بر گفتمان انقلاب اسلامی است

کدخبر: 1038465

رئیس مرکز راهبردی سپاه: راهبرد نفوذ آنقدر برای دشمن مهم است که حاضر شد به خاطر آن پرونده خودساخته هسته‌ای را نیز به حاشیه براند/ دشمن با بازی بین هزینه و ستانده به دنبال تغییر منطق افراد است

به گزارش «نسیم»، سردار علی اکبر احمدیان، رئیس مرکز راهبردی سپاه در حاشیه همایش "استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران" که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است با بیان اینکه به نظر می‌رسد مقاومت سی و چند ساله امت و امام خمینی (ره) دشمن را از امید به اینکه با جنگ سخت بتواند در برابر ما پیروزی قاطع بدست آورد ناامید کرده، گفت: هرچند دشمن به ما در جنگ سخت تلفاتی نیز وارد کرده اما پیروزی به دست نیاورده به همین دلیل راهبرد جدید نفوذ نوین را انتخاب کرده است.

سردار احمدیان تاکید کرد: این راهبرد نفوذ نوین آنقدر برای دشمن مهم است که حاضر شد به خاطر آن پرونده خودساخته هسته‌ای را نیز به حاشیه براند.

رئیس مرکز راهبردی سپاه با بیان اینکه تهدیدات شامل تهدید سخت، نیمه‌سخت، نرم و نوین است گفت: تهدید سخت همان حمله نظامی تعبیر می‌شود اما تهدید نیمه سخت سیستم‌ها را تهدید می‌کند و هدفش این است سیستم‌های کشور را خسته کند و آنها را مجبور به وابستگی کند.

وی با بیان اینکه تهدید نیمه سخت به دنبال خسته کردن و اشغال سیستم‌ها در یک تلاش 60 و 70 ساله است گفت: این بر عکس تهدید سخت است که به دنبال اشغال نظامی است و یکی از نمونه‌های تهدید نیمه سخت، حاکمیت سیستم‌های عاملی مانند ویندوز یا اندروید در زندگی ماست که به همین وسیله سیستم‌های فرهنگی و اقتصادی ما را نیز تصرف می‌کند.

احمدیان با بیان اینکه برخی مواقع تهدید نرم با ابزار و رسانه اشتباه گرفته می‌شود خاطرنشان کرد: در حقیقت جوهر تهدید نرم جذب و اغناء و رسانه و هنر ابزار این کار است و راه مقابله با آن در قدرت جاذبه و اغناگری بیشتر است.

رئیس مرکز راهبردی سپاه خاطرنشان کرد: سه سیستم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی سیستم‌های اصلی زندگی انسان‌ها هستند.

سردار احمدیان در خصوص موضوع نفوذ با بیان اینکه نفوذ سخت همان نفوذ امنیتی مانند جاسوس گرفتن است گفت: در این نوع نفوذ قدرت امنیتی به شکل سخت جاسوسان را دستگیر می‌کند اما در نفوذ نیمه سخت مانند تهدید نیمه سخت دشمن به دنبال گرفتن سیستم‌های ما هست.

وی اظهار داشت: اما نفوذ نرم موضوعی تخصصی‌تر است که بیشتر به دنبال نفوذ در میان نخبگان و مسئولین جامعه با هدف اختلاف در دستگاه محاسباتی آنها می‌باشد.

رئیس مرکز راهبردی سپاه با بیان اینکه به طور طبیعی در هر جامعه‌ای مسئولین دارای یک سری نظرات هستند و بر اساس آن نظرات مطالبات افراد شکل می‌گیرد گفت: زمانی که میان داده و ستانده افراد عدم انطباق ایجاد شود نارضایتی ایجاد خواهد شد و دشمن با بازی بین هزینه و ستانده به دنبال تغییر منطق افراد است.

احمدیان با بیان اینکه اکنون شاهد بمباران اطلاعاتی مسئولین توسط برخی از نشریات هستیم گفت: پشت ده‌ها نشریه یک دست وجود دارد که می‌خواهد به مسئولین اینگونه جلوه دهد که در حال از دست دادن منافع خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه آن چیزی که امروز انجام می‌شود نفوذ نوین است، گفت: نفوذ نوین متناسب با رهیافت قدرت هوشمند آمریکا هست این نفوذ ترکیبی از نفوذ سخت، نیمه سخت و نرم است که دشمن هوشمندانه و بر اساس شرایط از آن استفاده می‌کند.

رئیس مرکز راهبردی سپاه خاطر نشان کرد: دشمن در حوزه سیاسی با نفوذ سخت جاسوسی می‌کند، در حوزه نیمه سخت سیستم‌های ما را وابسته می‌کند و در نفوذ نرم از یک طرف اندیشه و فکر و از طرف دیگر علایق و گرایشات را به خود جذب می‌کند.

احمدیان تاکید کرد: ما همزمان شاهد نفوذ در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهگی با ترکیب هوشمندانه هستیم.

وی با بیان اینکه امروز مواجهه حق و باطل به محل تاریخی خود رسیده است گفت: در این شرایط باید حواسمان به نفوذ دشمن باشد و اکنون راهبرد بیرونی دشمن نفوذ است.

رئیس مرکز راهبردی سپاه تاکید کرد: یکی از راهکارهای مقابله با نفوذ در عرصه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تاکید بر گفتمان انقلاب اسلامی است و تضعیف زمینه‌ها و ارزش‌های انقلاب به معنای ایجاد زمینه نفوذ است.

ارسال نظر: