یک اقتصاددان: مگر نمی‌گویید به اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارید، پس چرا اجرا نمی‌کنید؟

کدخبر: 1038516

عضو هیات علمی دانشگاه علامه در گفتگو با «نسیم»: همه اقتصاددانان اقتصاد مقاومتی را پذیرفته‌اند چون منطبق بر گذاره‌های علم اقتصاد است/ دولت روحانی "بزرگتر اقتصادی" ندارد

لطفعلی بخشی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با «نسیم» با انتقاد از عدم انسجام در تصمیمات تیم اقتصادی دولت اظهار کرد: این دولت به دلایل مختلف در مورد مسائل اقتصادی یک پارادایم منسجم نداشته و هر لحظه یک تصمیم می گیرد و یک کاری را انجام می دهد.

وی با بیان این مطلب که "تیم اقتصادی دولت هم به هیچ وجه با هم هماهنگ نیست " تصریح کرد: بالاخره باید یک بزرگتر باشد و مسائل اقتصادی را مدیریت کند تا اختلافات تمام شود، ولی در حال حاضر این دولت یک مشاور اقتصادی دارد که به نظر می رسد زورش به برخی از وزرا از جمله وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی نمی رسد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه گفت: متاسفانه هیچ انسجام و هماهنگی در این دولت به چشم نمی خورد، البته ترکیب تیم اقتصادی از دولت گذشته بهتر است، اما ما برای اینکه مشکلات اقتصادی را مرتفع کنیم باید از تیم اقتصادی بسیار هماهنگ تری بهره ببریم.

بخشی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت یازدهم یک فرمانده اقتصادی کم دارد، یک فرمانده که هم اقتصاد را بشناسد هم بتواند تصمیم بگیرد و هم تصمیمش را اجرا کند.

دولت هیچ کاری برای اجرای اقتصاد مقاومتی انجام نمی دهد

وی با اشاره به بی توجهی دولت به مبارزه با فساد و اقتصاد مقاومتی گفت: کشور ایران محل زیباترین حرفهای دنیاست، ولی این حرف با عمل یک میلیارد متر فاصله دارد. مثلا رهبر معظم انقلاب از چهارده سال پیش بحث مبارزه با فساد را مطرح کردند که کاملا هم درست است، ولی دولتمردان یک قدم هم برای آن بر نمی دارند. ایشان روی اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند اما دولت هیچ کاری برای آن انجام نداده است.

این اقتصاددان افزود: کشور ما کشور حرف است نه عمل و متاسفانه دولتمردان ما فقط حرف می زنند و هیچ کدام اهل عمل کردن نیستند.

بخشی خطاب به دولتمردان گفت: مگر نمی گویید اقتصاد مقاومتی درست است؟ مگر مجلس و دیگر نهادها روی اقتصاد مقاومتی اتفاق نظر ندارند، بس چرا به این مفهوم کلیدی عمل نمی کنید. این که دولت، مجلس و بنگاهها قانون شکن هستند یک فاجعه است. حرفهایی که دولتمردان می زنند زیباترین حرفهاست و در هیچ کجای دنیا نظیر این چنین حرفها را پیدا نمی‌کنید، ولی متاسفانه هیچ کدام اهل عمل نیستند.

بخشی بیان کرد: باید فکری برای این مسئله شود. چرا هیچ کس به فرمان مبارزه با فسادی که رهبری می دهند توجهی نمی‌کند؟ اقتصاد مقاومتی برگرفته از گزاره های علم اقتصاد است و چیز عجیب و غریبی نیست، همه اقتصاددانان اقتصاد مقاومتی را پذیرفته اند، اما دولت به آن عمل نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: عمل نکردن دولت به شعارهایش گرفتاری بزرگی است، که باید برای آن چاره ای اندیشید دولت نباید قانون گریز باشد. متاسفانه دولت قانون گریزی می کند و کسی هم نیست که از آنها حساب کشی کند.

ارسال نظر: