رئیس کتابخانه ملی ترکیه به ایران می‌آید

کدخبر: 1038701

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، زلفی تومان رئیس کتابخانه ملی ترکیه، به دعوت سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به ایران می‌‌آید

به گزارش «نسیم»، زلفی تومان به منظور بازدید از کتابخانه ملی کشورمان و مذاکره با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و ارتقای سطح همکاری فرهنگی کشورهای ایران و ترکیه شامگاه سه شنبه 26 آبان وارد تهران می شود.

بازدید از ساختمان آرشیو ملی، ساختمان کتابخانه ملی، ملاقات و مذاکره با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از جمله برنامه های نخستین روز اقامت رئیس کتابخانه ملی ترکیه در روز چهارشنبه 27 آبان در تهران خواهد بود.

همچنین ساعت 12 روز چهارشنبه نشست خبری روسای کتابخانه ملی دو کشور با حضور رسانه های خارجی و داخلی برگزار می شود.

بازدید از موسسه میراث مکتوب، موزه ملک و شهر کتاب نیز از برنامه های رئیس کتابخانه ملی ترکیه در بعدازظهر روز 27 آبان است.

زلفی تومان طی روزهای اقامت در کشورمان در روزهای پنج شنبه و جمعه با سفر به قم و مشهد مقدس ضمن ملاقات با استانداران قم و خراسان رضوی ، از موسسه جامعه المصطفی و کتابخانه آیت الله مرعشی در قم و کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی و اماکن تاریخی بازدید خواهد کرد.

زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه ( س) و حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی هم از برنامه های دیگر سفر رئیس کتابخانه ملی ترکیه به ایران است.

زلفی تومان در سال 1970 در شهر مالاتیا به دنیا آمده است. وی در سال 2002 در رشته مدیریت آموزشی ونظارت و برنامه ریزی موفق به دریافت درجه کارشناسی ارشد شد و در دوره دکتری تاریخ ادامه تحصیل داد.

او قبل از ریاست کتابخانه ملی ترکیه به عنوان مدیرکل خدمات اجتماعی و مدیرکل آموزش ملی استان دیاربکر خدمت کرده است.

زلفی تومان از سال 2012 نیز به عنوان رئیس کتابخانه ملی جمهوری ترکیه فعالیت می کند.

ارسال نظر: