ازغدی: غرب خواهان حل مشکل ایران نیست

کدخبر: 1039136

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: غربی‌ها مشکل خودشان را هم نمی‌توانند حل کنند/ عده‌ای می‌گویند تحریم برای ما مشکل درست می‌کند، با این کار تنها به دشمن گرا می‌دهیم؛ آیا کسانی که این مباحث را مطرح می‌کنند عاقل هستند؟

به گزارش «نسیم»، فارس نوشت:

حسن رحیم‌پور ازغدی عصر امروز در همایش آموزشی جهان اسلام که در هتل سحاب طرقبه برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه برخی دانشجویان تنها این است که عضو هیئت علمی یا صاحب منزل شوند و زندگی روزمره را بگذرانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در صدر اسلام یک اقلیتی فداکاری می‌کردند اما در بحث جهاد خود را کنار می‌کشیدند.

وی بیان کرد: اگر آزادی می‌خواهید راه حل آن تحمل مشکلات است، امام راحل در وصیت‌نامه خود فرموده‌اند که اگر تحریم شدید نترسید زیرا وقتی تحریم شدید به خودتان خواهید آمد طوری که پیشرفت را در دستان خود خواهید دید.

رحیم‌پور ازغدی خاطر نشان کرد: امام راحل فرمودند که بترسید از نژادپرستی چرا که یک انحراف است زیرا اسلام همه شما را برادر و خواهر خوانده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در عرصه رسانه در برابر دشمنانمان یک در برابر هزار هستیم، گفت: نویسندگان ما در سال‌های اخیر به سمت یکی از دو قطب جناحی کشیده شده‌اند و جناحی عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های پس از انقلاب اقدامات بزرگی در راستای تمدن‌سازی صورت گرفت، نمونه‌اش شهادت صدها هزار نفر در هشت سال جنگ تحمیلی بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: در نسل های پیش از شما، عده‌ای در حوزه شهید شدند و دلیل آن سخن‌گفتن از تشکیل جبهه اسلامی بود لذا این نهاد باید آبیاری شود و زمینه تولید را فراهم کند و باید طوری فعالیت کرد که در سال‌های آینده پژوهشگران از سایر نقاط دنیا به ایران بیایند و کتاب‌های خود را از روی کتب ما ترجمه و به نقاط دنیا صادر کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر شهدا نبودند این مسائل به نسل‌های آینده منتقل نمی‌شد، اظهار کرد: شهدای هسته‌ای در همه پاداش‌های الهی سهیم هستند به این دلیل که عمل صالح انجام دادند و کشور را به سمت توسعه یافتگی هدایت کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه مداخله کشورهای توسعه یافته در کشورهای فقیر ذاتا مشروع جلوه داده شده است، این پرسش را مطرح کرد چه کسی حق دارد امری نامشروع را مطالبه کند؟

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه برخی متاسفانه باور کرده‌اند ما مشکلاتی داریم که غرب می‌تواند آن را حل کند، تصریح کرد: باید گفت نه تنها غربی‌ها مشکل خودشان را نمی‌توانند حل کنند بلکه خواهان حل مشکل ایران هم نیستند.

اوی با اشاره به اینکه عده‌ای می‌گویند تحریم برای ما مشکل درست می‌کند، افزود: با این کار تنها به دشمن گرا می‌دهیم و باید گفت آیا کسانی که این مباحث را مطرح می‌کنند عاقل هستند؟ دیدگاه دشمن این است که بر روی ذهن مردم کار کند و در کنارش نیازی به لشکرکشی ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از زمان شهادت امام رضا(ع) همواره مشهد به دلیل وجود مضجع نورانی ایشان مورد توجه بوده است، اظهار کرد: امام رضا(ع) با استفاده از این فرصت که در هیچ یک از تصمیمات حکومتی مامون شریک نبودند، توانستند افراد زیادی را به سمت مکتب اهل‌ بیت(ع) هدایت کنند و هزاران نفر به سمت خراسان آمدند و انقلابیونی بودند که برای مبارزه با ظلم و عدالت می‌جنگیدند.

وی در پایان یادآور شد: امام رضا (ع) معارف اهل بیت(ع) را شکوفا کردند در حالی که قبل از ایشان خاندان ظالم عباسی جنایات زیادی در حق شیعیان روا می‌داشت و اسلام در دوران شکوفایی‌اش با کلمات فارسی به دنیا صادر شد و حتی باید گفت خراسان در شکل‌گیری تمدن اسلامی جهان بسیار نقش بسزایی ایفا کرد.

ارسال نظر: