رئیس سازمان بهزیستی کشور: نمی‌توان با برخورد فیزیکی یک معتاد را وادار به ترک کرد

کدخبر: 1039157

بندپی افزود: هم اکنون در زمینه اعتیاد دو موضوع افزایش تعداد زنان معتاد از ۴ به ۱۰ درصد و مصرف موادمخدر صنعتی به ویژه شیشه از ۵ به ۲۲ درصد مهمترین نگرانی و دغدغه این سازمان محسوب می‌شود

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

انوشیروان محسنی بندپی در جریان بهره برداری از نخستین کارگاه آموزشی فرهنگی خیاطی معتادان بهبود یافته در زنجان، به وجود یک میلیون و 300 هزار نفر معتاد در کشور اشاره کرد و افزود: بهزیستی در تلاش است تا زمینه گرایش به اعتیاد و آسیب های اجتماعی را به حداقل برساند.

وی تاکید کرد: در صورتی که بتوان مردم را با عواقب مصرف شیشه آشنا کرد و آمار مربوط به مصرف آن را در جامعه کاهش داد، به خودی خود می توان مانع از کاهش سن مصرف مواد مخدر شد.

محسنی بندپی یادآورشد: افزایش آگاهی در میان اقشار مختلف مردم می تواند زمینه گرایش آنان به مصرف مواد مخدر را کاهش دهد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید روش های علمی را در کمپ های ترک اعتیاد مدنظر قرار داد و متوجه بود که با برخورد فیزیکی نمی توان یک معتاد را وادار به ترک کرد.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر اقدامات به هنگام برای مقابله با مصرف مواد مخدر و جلوگیری از توزیع و فروش آن نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش گرایش به مصرف آن داشته باشد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در نظر دارد برای درمان معتادان شیوه های علمی به ویژه اجتماع محوری و بهبود معیشت معتادان را در پیش بگیرد.

ارسال نظر: