چند فرمانده داعشی در حملات موشکی روسیه به هلاکت رسیدند

کدخبر: 1039163

مقام نظامی روس: طی شبانه روز گذشته بیش از ۲۰۰ مقر تروریست‌ها در نقاط مختلف سوریه هدف قرار گرفته است / بمب‌افکن‌های راهبردی و دورپرواز روسیه به دستور رئیس‌جمهوری وارد عمل شدند

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری ایرنا نوشت:

ژنرال «آندره کارتاپولوف» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: طبق دستور رییس جمهوری روسیه، بمب افکن های راهبردی دور پرواز و شکاری بمب افکن های نیروی هوایی روسیه به حملات هوایی گسترده علیه مواضع و مراکز گروه های تروریستی بین المللی به ویژه داعش در سوریه ادامه می دهند.

وی افزود: در شبانه روز اخیر بیش از 200 مرکز تروریست ها در مناطق مختلف سوریه مورد حمله قرار گرفت و بمب افکن های دور پرواز توپولوف-160 و توپولوف-22 ام.3 با پرواز از روسیه و شکاری بمب افکن های سوخو از پایگاه حمیمم سوریه،مواضع تروریست ها را در مناطق مختلف این کشور بمباران کردند. بمب افکن های راهبردی دور پرواز روسی با پرتاب 16 موشک بالدار هفت مرکز مهم تروریست ها در استان های ادلب و حلب را مورد هدف قرار داده و نابود کردند.

مقام نظامی روس خاطرنشان کرد: این بمب افکن ها همچنین 12 مرکز داعش در مناطق رقه و دیرالزور را بمباران کردند.

در شبانه روز اخیر در مجموع 58 مقر فرماندهی، 41 انبار مهمات و تسلیحات، 17 مقر تهاجمی و پناهگاه های زیرزمینی و 74 مرکز تجمعی تروریست های داعشی مورد حمله قرار گرفت و خسارات و تلفات انسانی سنگینی به تروریست ها وارد شد. تروریست ها اجساد کشته های خود را در کانال های فاضلاب انداخته و تعداد کشته شدگان به قدری زیاد است که هنوز تعدادی از اجساد در مراکز بمباران شده پراکنده هستند. شماری از سرکرده های داعشی از جمله «محمد بن خیرات» ، «ال اکبا» در منطقه حلب به هلاکت رسیده اند و در منطقه «جیب الاحمر» نیز یک فرمانده گروه تروریستی داعش به نام «احمد ضیاء» بر اثر اصابت موشک به مقر فرماندهی کشته شده است. رییس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه همچنین از کشته شدن فردی به نام «ابوبکر» فرمانده یک گروه داعش در منطقه «احسیم» خبر داد.

این مقام روس به نافرمانی فرماندهان رده پایین داعش در مناطق مختلف سوریه از دستورات فرمانده ارشد و از دست دادن روحیه آنها بر اثر بمباران های گسترده هواپیماهای روسی اشاره کرد که تروریست های داعشی را در وضع مهلک و بسیار دشوار قرار داده است.

رییس جمهوری روسیه روز سه شنبه در واکنش به تایید تروریستی بودن علت سقوط هواپیمای ایرباس 321 این کشور، در مصر که به کشته شدن همه 224 سرنشین روسی این هواپیما منجر شد، دستور افزایش حملات به تروریست ها را در سوریه صادر کرد. روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، از هفتم مهرماه با حدود 50 فروند جنگنده سوخو، بالگردهای رزمی و مجموعه ای از رزمناوها، ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته و تاکنون بیش از سه هزار و 500 هدف را نابود کرده است.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر، کویت و عربستان از پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند و براساس تازه ترین گزارش سازمان امنیت فدرال روسیه، 30 هزار تروریست از 100 کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.

ارسال نظر: