آمادگی ایران برای ارائه کمک به تأمین امنیت مراسم اربعین

کدخبر: 1039526

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اهدای بیش از یکصد تن دارو به عراق برای درمان‌های سرپایی زوار در این ایام، خواستار همکاری بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های عراق جهت ارائه خدمات بستری به زوار ایرانی در اربعین شد

به گزارش «نسیم» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین به منظور هماهنگی امور مرتبط با مراسم اربعین حسینی(ع) و در راستای اقدامات و هماهنگی‌های سفارت جمهوری ایران در عراق و دستگاه‌های مرتبط به عراق عزیمت کرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در دیدار با الغبان وزیر کشور عراق ضمن تبریک پیروزی‌های اخیر رزمندگان ارتش و نیروهای مردمی عراق در مبارزه با گروه‌های ترویستی تکفیری از زحمات دولت و مردم آن کشور در میزبانی و برگزاری مراسم با شکوه اربعین سال گذشته قدردانی کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید بر مسئولیت دولت عراق در تامین امنیت زوار اربعین به عنوان میزبان اصلی مراسم، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارائه هرگونه کمک از جمله کمک‌های مستشاری و اطلاعاتی و انتقال تجربه برای تامین هر چه بهتر امنیت مراسم اربعین را اعلام کرد.

ذوالفقاری ضمن تاکید بر اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های لازم را برای سفر شهروندان ایرانی به عراق به صورت قانونی انجام داده است خواستار تسریع در فراهم کردن بسترهای فنی و اجرایی جهت صدور به موقع روادید زوار ایرانی از طرف عراق شد و اظهار داشت: هرگونه تعلل در این رابطه موجب بروز مشکلاتی برای نیروهای مستقر در مرزهای دو کشور و زوار خواهد شد.

وی با اشاره به اهدای بیش از یکصد تن دارو از سوی جمهوری اسلامی ایران به عراق برای درمان‌های سرپایی زوار در این ایام، خواستار همکاری بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های عراق جهت ارایه خدمات بستری به زوار ایرانی در این ایام شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به لزوم ارائه توصیه‌های ایمنی و هشدارهای ضروری به زائران جهت مراقبت از خود و همراهان، توجه دولت عراق در کسب آمادگی‌های لازم برای عملیات امداد و نجات در حوادث و وقایع احتمالی را خواستار شد و در این رابطه بر آمادگی ایران برای هرگونه کمک از جمله خدمات پروازی تاکید کرد.

الغبان وزیر کشور عراق نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به رئیس ستاد مرکزی اربعین و هیات اعزامی، از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه برگزاری مراسم اربعین قدردانی کرد و از آمادگی کشورش برای تامین امنیت زوار و شرکت کنندگان در مراسم مذکور خبر داد.

وزیر کشور عراق با اشاره به اینکه هر گونه ورود به کشور عراق و عبور از مرزها صرفا با اخذ ویزا انجام خواهد شد، برآمادگی کشورش در این رابطه تاکید و گفت: هرچند برخی اقدامات را دیر شروع کردیم و در برخی زمینه‌ها عقب هستیم اما تلاش خواهیم کرد تا در چند روز آینده مراحل باقی مانده از کارها انجام و تسریع شود.

وی همچنین درخواست کرد به شهروندان ایرانی اطلاع رسانی شود که هرگونه سفر صرفا با اخذ ویزا ممکن خواهد بود و در این خصوص متقاضیان سریع تر اقدام کنند.

وزیر کشور عراق اظهار داشت: هرچند اقدامات زیادی برای برگزاری باشکوه این مراسم معنوی انجام شده اما عمده کارها با حضور و مشارکت خود مردم انجام می گیرد و صاحب اصلی این مراسم انشااله توجهات لازم را برای برگزاری امن و با شکوه آن خواهند داشت.

دیدار با حجت‌الاسلام سید عمار حکیم، استاندار نجف و مسئولان پلیس، برگزاری جلسات متعدد با اعضای ستاد اربعین در عراق و قرارگاه‌های کربلا و نج ، بازدید از اقدامات صورت گرفته در زمینه های حمل و نقل، صدور ویزا، امور مفقودین، امنیت زائرین، اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان و نحوه خدمات‌رسانی به زائرین از دیگر برنامه های سفر معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به عراق بود.

ارسال نظر: