فابیوس: راه حل مساله سوریه سیاسی است

کدخبر: 1039676

"لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه ضمن تاکید بر حل سیاسی بحران سوریه گفت: ما بر این باوریم که بشار اسد نمی تواند در آینده این کشور سهم داشته باشد

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

به گزارش روزنامه فرانسوی "لو پاریزین"، فابیوس در سخنانی در شهر "پرتوریا" پایتخت آفریقای جنوبی همچنین مجددا این موضوع خود و دولت کشورش را تکرار کرد: ما به سهم خود بر این باوریم که بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) نمی تواند آینده این کشور باشد .

فابیوس در حالی اکنون به راه حل سیاسی و در واقع نبود راه حل نظامی برای مساله سوریه تاکید می کند، که دولت این کشور و نیز کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان و کویت از پنج سال پیش با هدف سرنگونی دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، سازماندهی و تجهیز گروه های مسلح ضد این دولت از جمله گروه های تروریستی چون داعش و جبهه النصره وابسته به القاعده را ادامه می دهند .

با این حال تکرار موضع دولت فرانسه در قبال دولت سوریه و رئیس جمهوری این کشور، در حالیست که داعش که مناطق زیادی را در سوریه و عراق اشغال کرده است، علاوه بر جنایاتی در این دو کشور و نیز بمب گذاری در کشورهای منطقه چون لبنان و عربستان و یمن، مسوولیت حملات تروریستی جمعه دو هفته پیش را در پاریس، که به مرگ 140 نفر انجامید و نیز ساقط کردن هواپیمای مسافربری روسیه را بر فراز مصر نیز بر عهده گرفته است .

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: باید تروریسم را ریشه کن کرد؛ ما تمام قدرت خود را برای مبارزه با داعش متمرکز کرده ایم و این مساله تازه ای نیست .

ایران از ابتدای بحران سوریه اعلام کرده است تنها مردم سوریه می توانند در مورد دولت خود تصمیم بگیرند .

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین گفت، همراه با 'فرانسوا اولاند' رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه به واشنگتن و روز پنجشنبه به مسکو سفر خواهد کرد .

این گزارش با اشاره به تصویب قطعنامه فرانسوی ضد داعش در سازمان ملل در روز جمعه، به نقل از فابیوس افزود: قطعنامه علیه تروریسم به اتفاق آرا در سازمان ملل متحد تصویب شد .

این قطعنامه به 'اتخاذ همه تدابیر ضروری' برای مبارزه با گروه تروریستی داعش که مسوولیت حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس را بر عهده گرفته، مجوز می دهد .

در جریان این حملات شامل دو انفجار انتحاری و شش مورد تیراندازی در چند نقطه مهم پاریس، دست کم 140 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 340 نفر دیگر مجروح شدند .

بر اساس تازه ترین گزارش ها سازمان امنیت فدرال روسیه 30 هزار تروریست از 100 کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند .

کشورهای اروپایی که در آغاز ناآرامی های سوریه از مخالفان دولت این کشور حمایت کرده بودند، امروز بشدت از اقدام های تروریستی افرادی که از صحنه ناآرامی های سوریه به کشورهایشان بازمی گردند و به اقدام هایی چون جذب نیرو برای تروریست ها و حملات تروریستی دست می زنند، نگرانند.

ارسال نظر: