معاون بهداشت خبر داد: طراحی ۱۵۰ برنامه ملی برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر

کدخبر: 1039768

سیاری افزود: آموزش وتوانمندسازی مدیران و کارشناسان را یکی از راهکارهای اساسی خدمات مطلوب سلامت به مردم بر شمرد و افزود: مقوله آموزش از برنامه‌های اولیه و دارای اولویت وزارت بهداشت است

به گزارش «نسیم»، دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت گفت: گام سوم برنامه بزرگ طرح تحول سلامت تحول در عرصه بهداشت است که به موجب این طرح پایگاههای بهداشتی در حاشیه شهرها به حاشیه نشینان خدمات بهداشتی ودرمانی رایگان ارائه خواهند کرد.

وی در ادامه از موقعیت نظام سلامت استان سیستان وبلوچستان با توجه به مرز مشترک دو کشور افغانستان وپاکستان بعنوان موقعیتی مهم در کشور نام برد وافزود: خوشبختانه مسئولین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با نظارتهای دقیق در ارائه خدمات به مردم بسیار خوب عمل کرده اند.

دکتر سیاری نقش مراقبین سلامت در پایگاه‌های بهداشتی حاشیه شهرها را بعنوان روشنی بخش نظام سلامت کشور نام برد و خاطرنشان کرد: در آینده مراقبین سلامت با برنامه‌های جدیدی در قالب تحول نظام سلامت به مردم خدمات ارائه خواهند کرد.

وی یکی از مشکلات نظام سلامت کشور را کمبود نیروی انسانی عنوان و تصریح کرد: بر این باوریم که با تقویت موفقیت‌ها و نقاط قوت وداشتن زبان مشترک بر بسیاری از مشکلات فائق خواهیم آمد.

طراحی 150 برنامه ملی برای پیشگیری از بیماری ها

دکتر سیاری ادامه داد: بیش از 150 برنامه مهم وملی در وزارت بهداشت به منظور پیشگیری از بیماریهای واگیر وغیر واگیر طراحی کرده ایم که به مرور زمان در مسیر ارتقای سلامت مردم عملیاتی می کنیم.

معاون بهداشت، آموزش وتوانمند سازی مدیران وکارشناسان را یکی از راهکارهای اساسی خدمات مطلوب سلامت به مردم بر شمرد وافزود: مقوله آموزش از برنامه های اولیه ودارای اولویت وزارت بهداشت است.

دکتر میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این نشست گفت: مسائل بهداشتی در مسیر پیشگیری از آسیبهاست که ارتباطات برنامه ریزی شده و همکاریهای بین بخشی مسیر رسیدن به ارتقای سلامت را تسهیل خواهد کرد.

وی افزود: در استان پهناور سیستان وبلوچستان کارشناسان بهداشتی مسائل را از نزدیک لمس می کنند وبا توجه به ارتباطات آنان مردم هم مسائل بهداشتی را با دل وجان می پذیرند.

دکتر طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز برنامه های کلی طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را تشریح کرد.

ارسال نظر: