دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در آرژانتین آغاز شد

کدخبر: 1039776

انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین ساعت ۸ به وقت محلی در این کشور آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت

به گزارش «نسیم»، فارس نوشت:

در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین ساعت 8 به وقت محلی در این کشور آغاز شده و تا ساعت 18 امروز نیز ادامه دارد .

30 میلیون نفر از مردم آرژانتین امروز برای تعیین جانشین «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور فعلی این کشور به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت؛ این اولین باری است که انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین به دور دوم کشیده شده است .

نتایج ابتدایی این انتخابات در ساعت 19:30 و نتایج نهایی نیز در ساعت 22:30 به وقت محلی اعلام خواهد شد و رئیس‌جمهور آینده آرژانتین در روز 10 دسامبر (19 آذر) سکان کشور را به دست می‌گیرد .

بر اساس اعلام مسئولان انتخاباتی آرژانتین 94 هزار 979 میز در 13 هزار 500 حوزه انتخاباتی برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور تعبیه شده است و حدود 96 هزار نیروی نظامی و امنیتی از این میزها حفاظت خواهند کرد .

شرکت در روند رأی‌گیری در آرژانتین برای تمامی افراد بین 18 تا 69 سال اجباری و برای نوجوانان 16 و 17 ساله و همچنین افراد بالای 70 سال اختیاری می‌باشد .

در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین 60 ناظر بین‌المللی حضور داشتند اما در دور دوم تنها گروه کوچکی از ناظران ونزوئلایی، پرویی، اکوادوری و چند کشور منطقه‌ای دیگر حضور خواهند داشت .

انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین تنها یک انتخابات ساده نیست و مردم این کشور شیوه حکومتی آرژانتین در سال‌های آینده را مشخص خواهند کرد؛ آرژانتینی‌ها امروز تصمیم خواهند گرفت که آیا آرژانتین به روند پیشرفت خود براساس اصول «کرشنریسم» ادامه دهد یا به سیاست‌های نئولیبرالیسمی روی آورد .

مردم آرژانتین در 25 اکتبر (3 آبان) برای تعیین جانشین «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور فعلی این کشور به پای صندوق‌های رأی رفتند؛ براساس نتایج به دست آمده از این انتخابات که لقب حفاظت‌شده‌ترین انتخابات تاریخ آرژانتین را نیز یدک می‌کشد، هیچ یک از کاندیداها موفق به کسب حداقل آراء مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین نشد و این انتخابات به دور دوم کشیده شد .

در دور اول این انتخابات «دنیل سیولی» کاندیدای حزب حاکم «جبهه برای پیروزی» با کسب 37 درصد آراء در رده اول و «مائوریسیو ماکری» کاندیدای اپوزیسیون با کسب 35 درصد آراء در رده دوم ایستاد .

تحلیلگران سیاسی معتقدند با توجه به اینکه هیچ یک از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در دور اول این انتخابات موفق به کسب آراء مورد نیاز نشدند، سرنوشت این انتخابات در دور دوم به دست کسانی مشخص خواهد شد که در دور اول به «ماکری» یا «سیولی» رأی نداده‌اند.

ارسال نظر: