صابر خراسانی: نگاه متفاوتی به شعر در نمایش "نسیان" داشتم

کدخبر: 1039799

بازیگر نمایش "نسیان" در نشست خبری گفت: به‌عنوان یک بازیگر در نمایش "نسیان" متوجه شدم که از شعر و فضاهای شعری می‌توان برداشت های متفاوتی کرد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، اردلان شجاع کاوه بازیگر نمایش نسیان در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن سیمولیشن برج آزادی برگزار شد در سخنانی، گفت: روایت تاریخی به قلم آقای صفی خانی نوشته شده است. این نویسنده بر تاریخ اشراف دارد و در این نمایش قطعاتی از حکومت بنی امیه را به نمایش می کشد. بر این اساس من در این نمایش نقش "یزید" فرزند بنی امیه را بازی می کنم.

وی افزود: خوشبختانه تمام عوامل حاضر در این گروه یک دل هستند و با جمع کردن عزم خود تمام تلاش خود را کردند تا نمایش بسیار خوبی را برای مخاطبان خود به روی صحنه ببرند.

صابر خراسانی بازیگر دیگر این نمایش نیز در بخش دیگر این نشست خبری در سخنانی، گفت: در حدود 3 الی 4 سال است که در حوزه نمایش حضور پیدا کرده ام. در حقیقت حضور خود را در عرصه نمایش با کاری از "سید جواد هاشمی" آغاز کردم.

وی افزود: سپس در ادامه فعالیت خود با "سازمان فرهنگی هنری بشارت" آشنا شدم. در ادامه این آشنایی در نمایش "غبار" حضور پیدا کردم. در ابتدای حضور خود این تصور را داشتم که چگونه می توان در نمایش از اشعار استفاده کرد.

این بازیگر ادامه داد: پس از انجام تحقیقات مفصل به این نتیجه رسیدم که می توان نگاه متفاوتی به شعر در اجرای نمایش و ایفای نقش داشت. به‌عنوان یک بازیگر در نمایش "نسیان" متوجه شدم که از شعر و فضاهای شعری می توان برداشت های متفاوتی کرد.

خراسانی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر اینکه مردم کشور علاقمند به شعر و فضای شعری هم هستند. بر این اساس شعر یک رسانه است و می تواند به تنهایی تاثیرگذار باشد. اما زمانی که در نمایشی به خدمت نیز گرفته می شود تاثیرات آن دوچندان می شود.

وی اضافه کرد: ما در نمایش "نسیان" سعی می‌کنیم به مردم گوشزد کنیم که اگر انتخاب اشتباهی کنند بعدها در گذر زمان آن را به سختی جبران خواهند کرد. در حقیقت با توجه به نزدیکی به زمان انتخابات باید روشن و صریح به مردم گفت که انتخاب موضوعی بسیار مهم است و اگر انتخاب اشتباهی داشته باشند راه برگشت بسیار سخت خواهد بود.

این بازیگر در پایان تصریح کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که رهبری آن از سلاله حضرت زهرا (س) است. بر این اساس کاری را هم که برای حضرت سید الشهداء می‌شود باید نگاه حضرت زهراء در آن جاری باشد.

میر طاهر مظلومی بازیگر دیگر این نمایش در بخش پایانی این نشست خبری در سخنانی، گفت: هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم که صف مخاطبان نمایش غبار تا خیابان جمهوری هم کشیده شده بود. اما متأسفانه این میزان استقبال هیچ‌گاه انعکاسی در مطبوعات نداشته است.

وی افزود: سازمان‌هایی نظیر سازمان فرهنگی هنری بشارت بسیار کم‌پیدا می‌شوند که بر روی کارهایی ازاین‌دست سرمایه‌گذاری کنند. این سازمان فرهنگی هنری در کنار تولید نمایش‌هایی ازاین‌دست اقدام به چاپ و انتشار کتاب‌هایی از علما و بزرگان دین اسلام کرده است.

این بازیگر ادامه داد: دعوت‌نامه عواملی که در این پروژه و بر روی این کار جمع شدیم قبل‌تر این آنکه در این کار حضور پیدا کنیم صادرشده بود. البته در کنار این عوامل آقای مداحیان به‌عنوان کارگردان فرد تحصیل‌ کرده‌ای هستند و کار نمایش را بسیار خوب می‌شناسند.

مظلومی خاطرنشان کرد: ما در تبلیغ کارهای خود بسیار به حمایت و پشتیبانی اصحاب رسانه نیاز داریم. بر این اساس به خبرنگاران و مطبوعات بسیار احترام می‌گذاریم. نکته دیگر اینکه از مدیریت و کارکنان سالن نمایش برج آزادی هم نهایت تشکر را می‌کنیم.

وی اضافه کرد: البته در این نمایش ما نیاز به سالنی با امکانات و تجهیزات خاصی داشتیم که این امر به دنبال تغییر سالن نمایش ما را دچار مشکلات فراوانی کرد. زیرا باید اصلاحاتی را در نمایش برای هماهنگی برای اجرا در این سالن ایجاد می‌کردیم.

این بازیگر در پایان تصریح کرد: در بستر زیرین نمایش "نسیان" نکته عمیقی است که این نکته در نام نمایش مستتر بوده و آن فراموشی است. بر این اساس نوع بشر اصولاً فراموش‌کار است. در حقیقت اگر امام حسین (ع) هزار بار دیگر به صحرای کربلا برود کسی کمک ایشان نخواهند کرد. متأسفانه همیشه معیشت انسان‌ها بر شریعت آن‌ها ارجحیت دارد.

ارسال نظر: