حسن فتحی: سریالی در شبکه نمایش خانگی کم فروشی نکند قطعا موفق می‌شود

کدخبر: 1039886

کارگردان سریال "شهرزاد" گفت: خوشحالم که زحمت‌های هشت ماه کار تمامی عوامل این سریال به ثمر نشسته و سریال شهرزاد در میان بازخورد مخاطبان نمود پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، نشست خبری سریال "شهرزاد" شب گذشته اول آذرماه با حضور "حسن فتحی" به عنوان کارگردان، "محمد امامی" به عنوان تهیه کننده، "هادی رضوی" به عنوان سرمایه گذار، "نغمه ثمینی" به عنوان نویسنده و با حضور بازیگرانی چون "علی نصیریان"، "ترانه علیدوستی"، "گلاره عباسی" و "پریناز ایزدیار" در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
حسن فتحی کارگردان سریال "شهرزاد" در ابتدای این نشست خبری در سخنانی، گفت: روزی که من به همراه خانم "نغمه ثمینی" با این نیت کار ساخت سریال "شهرزاد" را شروع کردیم که می دانستیم شبکه نمایش خانگی پتانسیل بالایی دارد. متاسفانه علی رغم ظرفیت‌های این شبکه رونقی که باید شبکه نمایش خانگی داشته باشد را ندارد. به همین دلیل ما عزم خود را جزم کردیم تا براساس علاقه‌ای که به تاریخ داریم قصه و سریالی بسازیم که با مخاطبان ارتباط ایجاد کند.
وی افزود: سریال "شهرزاد" در 5 قسمتی که در سطح کشور توزیع شد با استقبال فراوان مخاطبان روبرو شده است. البته ما این میزان استقبال را نیز از قبل پیش بینی کرده بودیم. این اقبال مخاطبان هم یک دلیل ساده ای دارد و آن عدم کم فروشی در این سریال در حوزه های قصه، کارگردانی و بازی بازیگران است.
این کارگردان تصریح کرد: زمانی که سریالی در شبکه نمایش خانگی کم فروشی نکند قطعا موفق می‌شود و دلیلی برای مورد استقبال قرار نگرفتن آن وجود ندارد و امروز خوشحال هستم که زحمت های هشت ماه کار تمامی عوامل این سریال شامل بازیگران، تیم کارگردانی و تهیه کننده و سرمایه گذار به ثمر نشسته و در میان بازخورد مخاطبان نمود پیدا کرده است.
موفقیت سریال "شهرزاد" مدیون گروه منسجم پروژه است
علی نصیریان بازیگر سریال نیز در ادامه این نشست خبری در سخنانی، گفت: علت اصلی موفقیت سریال "شهرزاد" وجود یک گروه منسجم است. نکته دیگر اینکه این حرفه ای گری و منسجم بودن در تمامی بخش های این پروژه دیده می شود. در حقیقت نقش تهیه کننده و آقای حسن فتحی به عنوان کارگردان تاثیرگذار‌ترین نقش برای موفقیت این سریال در شبکه نمایش خانگی بوده است.
وی افزود: علت دیگر موفقیت سریال شهرزاد تولید آن توسط بخش خصوصی بوده است. بر این اساس به عنوان یک بازیگر می توانم بیان کنم بهترین حالت و روش برای ساخت یک کار فرهنگی استفاده از بخش خصوصی است. در حقیقت باید بیان کنم که ساخت یک محصول و پروژه فرهنگی کار دولت و تلویزیون نیست.
بازیگر سریال "شهرزاد" ادامه داد: تولید کار هنری و نمایشی در بخش خصوصی باید به عنوان الگو گسترش پیدا کند. این قبیل تولیدات فرهنگی و رسانه ای اگر دارای فیلمنامه و ساختار خوبی باشد و در کنار آن از تیم سازنده خوبی هم برخوردار باشد ضمن اینکه می تواند با دو قشر عام و خاص مردم ارتباط برقرار کند نتیجه مثبتی را هم به دنبال خود خواهد داشت و کار خوبی خواهد شد.
نصیریان خاطرنشان کرد: دو عامل فیلمنامه خوب و حسن فتحی به عنوان یک کارگردان کارآزموده موجب شد تا من در این سریال حضور داشته باشم. زیرا زمانی که فیلمنامه را مطالعه کردم مطمئن شدم که با کاری روبرو هستم که با استقبال مخاطبان روبرو خواهد شد.
وی تصریح کرد: من تاریخ و واقعه کودتای 28 مرداد سال 32 را می شناسم. به عنوان یک انسان در آن روزگار حضور داشتم و برخی از وقایع آن دوران را به چشمان خود مشاهده کردم.
28 مرداد مقطع مهمی در تاریخ معاصر ایران است
نغمه ثمینی نویسنده فیلمنامه نیز که در این نشست خبری حضور داشت در سخنانی، گفت: برای سریال شهرزاد مقطع تاریخی 28 مرداد و کودتایی که در آن زمان رخ داد را انتخاب کردیم. زیرا 28 مرداد سال 32 مقطع تاریخی بسیار مهمی در تاریخ معاصر کشور ایران است. در حقیقت هیچ روزی را در تاریخ همانند این روز نداریم و برای همیشه هم در خاطره ها خواهد ماند.
وی تصریح کرد: انرژی این روز آنقدر بزرگ و زیاد است که هر درامی را که بر بستر آن بنا کنیم ماجراهایی موفق و پرکشش خواهد بود.
نباید از تبلیغ سریال ها در شبکه های ماهواره ای ترسید
سید هادی رضوی تهیه کننده سریال شهرزاد نیز در ادامه این نشست خبری، گفت: دولت وظیفه داشت تا خیلی قبل تر از این زمان بخش خصوصی را برای ورود به عرصه نمایش خانگی آماده کند. اما متاسفانه این امر مححق نشد.
وی تصریح کرد: پیرامون بحث تبلیغات سریال های ما در شبکه های ماهواره ای قارسی زبان باید به این نکته اشاره کنم که ما نباید از اینکه کارهای ما در آن شبکه ها تبلیغ شود بترسیم. زیرا علت تبلیغ سریال و یا فیلمی در آن شبکه ها نشان از کیفیت بسیار خوب این کار دارد. پس ما نه تنها نباید بترسیم بلکه باید از آن حمایت کرده و از عوامل و سازندگان آن پشتیبانی کنیم.
تقریبا در میانه نشست خبری بود که میزی که عوامل و بازیگران سریال شهرزاد بر روی آن صحبت می کردند ناگهان شکست و به همین دلیل هم وقفه ای چند دقیقه ای در نشست خبری ایجاد شد. سپس بخش دوم نشست خبری با بخش دیگری از عوامل و بازیگران این سریال پایین صحنه و در مقابل تماشاگران برگزار شد.
ارسال نظر: