فابیوس: با داعش باید سرسختانه جنگید

کدخبر: 1040051

وزیر امور خارجه فرانسه، اعضای گروه تروریستی تکفیری داعش را "هیولا" خواند و گفت: در عرصه نظامی باید سرسختانه با داعش جنگید

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

فابیوس در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه، با تاکید بر «جنگ سرسختانه با داعش» که مسئولیت حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس را پذیرفت، افزود: تعداد اعضای این گروه تروریستی 30 هزار نفر است .

وی در این گفت و گو که در سفارت فرانسه در برزیل انجام شد، گفت: قابل تصور نخواهد بود جبهه ملت ها متشکل از فرانسه، آمریکا، آلمان، انگلیس، روسیه، ترکیه و سایر کشورها نتوانند تهدید داعش را خنثی کنند .

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه عنوان کرد: به موازات مبارزه باید راه حل سیاسی برای این درگیری ها یافت که به مرگ 300 هزار نفر و آواره شدن میلیون ها منجر شده است .

فابیوس طرح انتقال سیاسی در سوریه را «کورسوی امیدی» خواند و افزود: آقای اسد(رئیس جمهوری سوریه) این طرح را زیر سوال برده و آغاز آن را به غلبه بر تروریسم مشروط کرده است .

فرانسه و آمریکا بر خلاف روسیه، کناره گیری بشار اسد از قدرت را پیش شرط هرگونه راه حل سیاسی بحران سوریه می دانند .

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه گفت: مساله بسیار پیچیده است و نمی گویم که رعایت این زمانبندی کار ساده ای است .

این گزارش حاکی است: زمانبندی خروج سوریه از بحران که در وین تصویب شد، برگزاری نشستی را با حضور نمایندگان دولت سوریه و مخالفان تا اول ژانویه 2016 میلادی، تشکیل دولت انتقالی در مدت 6 ماه، تصویب قانون اساسی جدید در 18 ماه و سرانجام برگزاری انتخابات آزاد پیش بینی می کند .

فابیوس دو نشست برگزار شده در وین را از آن جهت که در آن برای نخستین بار اعضای دائم شورای امنیت با دیگر قدرت های منطقه ای چون عربستان و ایران گرد یک میز نشستند، 'مهم' خواند و بر ضرورت گفت و گوی همه فعالان منطقه ای و بین المللی در بحران سوریه، تاکید کرد .

« فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه به همراه فابیوس روز سه شنبه برای گفت و گو در مورد سوریه با «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به واشنگتن خواهد رفت .

اولاند روز پنجشنبه نیز برای دیدار و گفت و گو با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به مسکو خواهد رفت .

در حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس، دو انفجار انتحاری در نزدیکی استادیوم فوتبال در سن دونی و هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه صورت گرفت .

همزمان 6 تیراندازی در پنج نقطه در مناطق 10 و 11 پاریس رخ داد. همچنین افراد مسلح با ورود به سالن کنسرت «باتاکلان» بیش از یک هزار و 500 نفر را به گروگان گرفتند. گروگان گیری در نیمه شب با دخالت پلیس پایان یافت و در جریان آن بیش از 80 نفر به همراه چند مهاجم کشته شدند .

این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه بود که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت گرفت. در این حملات، دست کم 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر مجروح شدند .

هم اکنون شمار قابل توجهی از تروریست های فعال در عراق و سوریه را نیروهای خارجی تشکیل می دهند .

کشورهای اروپایی که در آغاز ناآرامی های سوریه از مخالفان دولت این کشور حمایت کرده بودند، امروز بشدت از اقدام های تروریستی افرادی که از صحنه ناآرامی های سوریه به کشورهایشان بازمی گردند و به اقدام هایی چون جذب نیرو برای تروریست ها و حملات تروریستی دست می زنند، نگرانند.

ارسال نظر: