ادعای جدید نیویورک‌تایمز: جاسوسی هکرهای ایران از مقام‌های آمریکا

کدخبر: 1040464

این روزنامه آمریکایی مدعی شد: پس از انعقاد برجام،‌ هکرهای ایرانی حساب‌های کاربری مقام‌های وزارت خارجه ایالات متحده در شبکه‌های اجتماعی برای "جاسوسی" از این افراد هدف گرفته‌اند

به گزارش گروه بین الملل «نسیم»، ‌روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شد چهار ماه پس از توافق اتمی صورت گرفته میان ایران و 1+5، هکرهای ایرانی چندین حمله سایبری علیه حساب‌های کاربری مقام‌های وزارت خارجه ایالات متحده در شبکه های اجتماعی انجام داده‌اند.

بر اساس این گزارش، هکرهای ایرانی گروهی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا که بر پرونده هسته‌ای و توافق اتمی با ایران کار می‌کنند را شناسایی کرده و سپس وارد ایمیل‌ها و حساب‌های کاربری آنها در شبکه‌های اجتماعی شده‌اند .

یک مقام ارشد دولت آمریکا اظهار داشت این حملات "خیلی دقیق طراحی‌شده" و در پی دستیابی به اطلاعات از مقام‌هایی بوده که در پی توافق اتمی، مسئول کار بر ادامه و اجرای آن هستند.

وزارت خارجه آمریکا با هشدار فیس‌بوک دریافته است که حملاتی دولتی علیه حساب‌های کاربریشان صورت گرفته است.

به گزارش نیویورک‌تایمز این اتفاق حاکی از تمرکز ایران بر "جاسوسی در فضای مجازی" به جای انجام "حملات هکری" است.

کسانی که هدف جاسوسی مجازی قرار گرفته‌اند طیفی گسترده، از مقام‌های کشورهایی مانند عربستان سعودی، پیمان آتلانتیک شمالی یا دانشمندان هسته‌ای اسرائیل و حتی مقام‌های کشور ونزوئلا، بودند.

هکرها ظاهرا تلاش کرده‌اند با استفاده از حساب‌های کاربری اجتماعی کارمندان جوان، به دیگر دوستان آنها در این وزارت‌خانه دسترسی پیدا کنند.

ارسال نظر: