ارائه سند "شهر بدون گدا" در پایتخت

کدخبر: 1040640

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران در گفتگو با «نسیم» از اجرای سند شهر بدون گدا با همکاری قوه قضائیه، پلیس و شهرداری تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد

فرزاد هوشیار در گفتگو با خبرنگار «نسیم» با اشاره به اینکه مقابله با آسیب‌های عیان مأموریت مدیریت شهری است گفت: متکدیان، معتادان متجاهر و کودکان کار سه گروهی هستند که نسبت به سامان‌دهی آن‌ها شهرداری تهران برنامه دارد.

وی از ارائه سند شهر بدون گدا در روزهای آتی خبر داد و گفت: این سند با همکاری قوه قضائیه، پلیس و شهرداری تهران به‌زودی اجرایی می‌شود

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه 50 درصد معتادان شهر تهران نیازمند نیستند، گفت: 35 درصد از گدایان شهر تهران به گروه‌های غیر خانوادگی و غیررسمی وابسته‌اند که بخش عمده آن‌ها خارجی هستند در این میان 10 درصد نیز متکدیان واقعی هستند که سالمند هستند .

وی درباره مذاکره شهرداری با کمیته امداد برای سالمندان متکدی، گفت: حدود 9 ماه کار مطالعاتی انجام‌شده است و روزانه 20 متکدی از سطح شهر تهران با احکام قضایی جمع‌آوری کرده‌ایم و این افراد را در سامان‌سراها باهدف توانمندی و بازگشت به زندگی نگهداری کرده‌ایم اما با کمیته امداد در این خصوص صحبتی نشده است.

هوشیار با اشاره به اینکه در مورد کودکان کار نیز ایجاد 18 مرکز نگهداری در دستور کار شهرداری قرارگرفته است که سال گذشته 8 مورد آن ساخته شد، گفت: امسال موفق شدیم 10 مرکز دیگر را دایر کنیم تا کودکان کار پس از شناسایی و اعمال مسائل روان‌شناختی و کارآفرینی بتوانیم انجام دهیم.

وی در پایان درباره معتادان متجاهر نیز، گفت: سند ساماندهی این افراد نیز تهیه‌شده است و بر اساس آن ساماندهی این افراد نیز در دست اقدام است .

ارسال نظر: