ضیائی: حضور ۱۱۲۰ پزشک، پرستار و امدادگر برای خدمت‌رسانی به زائران در عراق

کدخبر: 1040805

رئیس جمعیت هلال‌احمر، از وجود ۷۰ پایگاه این جمعیت در ایام اربعین برای خدمات‌رسانی به زائران خبرداد و گفت: این پایگاه‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند/ پوشش امدادهوایی مرزهای بین‌المللی با ۵ فروند بالگرد

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، دکتر سیدامیرمحسن ضیائی در بازدید از پایگاه های مرزی هلال احمر در مهران با اشاره به اینکه اربعین یک رویداد ویژه است و در زمانی نسبتا کوتاه جمعیت بسیار زیادی برای شرکت در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در عراق مسیری طولانی را به صورت پیاده طی می کنند، افزود: جمعیت هلال احمر در هر جایی که مردم کشورمان حضور دارند به صورت مستمر و فعال حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: در اربعین سال گذشته جمعیت هلال احمر خدمات ارزنده ای را زائران عتبات عالیات ارائه کرد؛ در ایام اربعین امسال نیز جمعیت هلال احمر با بکارگیری تمام توان خود در جهت خدمات رسانی به زائران حرم ابا عبدالله الحسن(ع) اقدام خواهد کرد.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، در ستاد مرکزی اربعین تصمیمات لازم به منظور تعیین وظایف هر دستگاه در جهت خدمت رسانی هر چه تمام تر به هموطنان اتخاذ شد و جمعیت هلال احمر هم به عنوان یکی از دستگاه های مجری در این زمینه فعالیت می کند.

وجود ۷۰ پایگاه هلال احمر در نقاط مرزی

ضیائی با تاکید بر اینکه ۷۰ پایگاه ثابت، سیار و موقت جمعیت هلال احمر در ایام اربعین به هموطنان خدمات رسانی می کنند، گفت: این پایگاه ها به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و خدمات امدادی لازم را به زائران ارائه می کنند.

وی یادآور شد: یک هزار امدادگر به همراه ۲۰ دستگاه آمبولانس و تعداد زیادی موتور آمبولانس انجام عملیات امدادی زائران اربعین حسینی در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه را بر عهده دارند.

پوشش امدادهوایی مرزهای بین المللی با ۵ فروند بالگرد

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه اسکان زائران وظیفه این جمعیت نیست، اظهارداشت: به رغم اینکه اسکان زائران اربعین وظیفه جمعیت هلال احمر نبود اما ۲۰۰ دستگاه چادر در مرز مهران به منظور اسکان زائران از سوی جمعیت هلال احمر تدارک دیده شده است.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی

ضیائی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور عراق در ایام اربعین حسینی با هماهنگی جمعیت هلال احمر ایران صورت می گیرد، بیان کرد: مسئولیت ارائه خدمات درمانی در عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی با جمعیت هلال احمر ایران است؛ البته سایر نهادهای خدمات رسان نیز با هماهنگی جمعیت هلال احمر ایران می توانند خدمات درمانی ارائه دهند.

وی به ارسال ۸۵ تن دارو و تجهیزات درمانی از سوی جمعیت هلال احمر ایران به کشور عراق برای ایام اربعین حسینی اشاره کرد و اذعان داشت: ملزومات بهداشتی و درمانی به منظور ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی اعم از ایرانی و غیر ایرانی است.

استقرار ۴۳ دستگاه چادرامدادی درمانی

ضیائی به استقرار ۴۳ دستگاه چادر در مسیرهای بین نجف و کربلا، نجف اشرف، کربلای معلی و دیوانیه اشاره کرد و گفت: ۱۸۰ تن از اعضای کادر پزشکی درمانی هلال احمر در چهار درمانگاه نجف اشرف و کربلای معلی به هموطنان خدمات درمانی ارائه می دهند.

به گفته وی، در مجموع ۹۵۰ پزشک و پرستار ایرانی در ایام اربعین حسینی در کشور عراق به زائران خدمات درمانی ارائه می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به وجود چهار دستگاه خودروی فرماندهی ارتباطات جمعیت هلال احمر در ایام اربعین حسینی تاکید کرد: با هماهنگی وزارت بهداشت ۳۰ نیروی مبارزه با بیوتروریسم نیز هماهنگ با نیروهای هلال احمر فعالیت خواهند کرد.

ارسال نظر: