تظاهرات ضد نژادپرستی در شیکاگو ادامه دارد

کدخبر: 1041032

اعتراضات عمومی در پی انتشار ویدئوی قتل یک نوجوان سیاهپوست توسط افسر سفیدپوست آمریکایی، در خیابان های تجاری بزرگ شیکاگو همچنان ادامه خواهد داشت/ درخواست تحریم فروشگاه‌ها و مناطق تجاری توسط معترضان

به گزارش گروه بین الملل «نسیم»، فرانک چپ من فعال ضد نژادپرستی در گفتگوی با " اسپوتنیک" اظهار داشت که اعتراضات عمومی به دلیل کشته شدن یک نوجوان آفریقایی آمریکایی، "لکوان مک دونالد"، در خیابان های تجاری بزرگ شیکاگو همچنان ادامه خواهد داشت. متحدان شیکاگو علیه سرکوب تبعیضات نژادی و سیاسی یکصدا خواهند شد.

صدها آفریقایی- آمریکایی معترض، روز چهارشنبه در خیابان های شیکاگو، در ایالت ایلینوی، شبانه و بعد از انتشار ویدئویی توسط مقامات که در آن پلیس سفیدپوستی به یک نوجوان سیاهپوست شلیک می کند،‌ به تظاهرات پرداختند.

چپمن روز جمعه اظهار داشت: بین دو تا سه هزار نفر در این تظاهرات (در خیابان میشیگان و در قلب منطقه تجاری شیکاگو) شرکت کردند، یک تجمع اعتراضی دیگر نیز روز شنبه برگزار خواهد شد.

این اعتراضات چند روز بعد از آنکه مقامات شیکاگویی ویدئویی را منتشر کردند که نشان می داد "جیسون ون دایک" افسر سفید پوست،‌ 16 بار به یک نوجوان سیاهپوست به نام "مک دونالد"، در 20 اکتبر 2014، شلیک می کند، شکل گرفت.

چپمن اظهار داشت: این اعتراضات در فراخوانی مردم برای تحریم این منطقه تجاری بود چرا که کل سیستم سیاسی دراین اقدام مقصر است: آنها یک سال تمام انتشار این ویدئو را به تاخیر انداخته اند، رئیس پلیس از این قضیه مطلع بود، شهردار هم مطلع بود، همه از این قضیه خبر داشتند. این ویدئو تصویری از یک قتل است، یک صحنه اعدام"/

ارسال نظر: