افتتاح بیمارستان صحرایی در هامون با حضور سردار نقدی

کدخبر: 1041051

بیمارستان صحرایی شهید میردشتی با حضور رئیس بسیج مستضعفین در روستای سدکی شهرستان هامون افتتاح شد/ خدمات‌رسانی به ۳۰ هزار بیمار

به گزارش «نسیم»، امروز با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، معاون وزیر بهداشت و درمان، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی و جمعی از مسئولان منطقه، در راستای طرح سردار شهید شوشتری، نوزدهمین بیمارستان صحرایی در مدرسه شهید دهباشی روستای سدکی هامون افتتاح شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس اظهار کرد: این بیمارستان در دو بخش سازه و بیمارستان صحرایی طراحی شده است.

علیرضا سرگزی اظهار داشت: سازه بخش قابل حمل و متحرک اتوبوسی است که از بخش‌های مختلف شامل؛ رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق عمل، دندانپزشکی و سامانه برقی تشکیل شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان افزود: بیمارستان صحرایی شهید میردشتی نیز شامل بخش‌های کلینیک عمومی و تخصصی، اورژانس، زنان و مردان، اتاق عمل، آزمایشگاه، سونوگرافی، داروخانه، دندانپزشکی، رادیولوژی و بخش بستری است.

وی با بیان اینکه در این بیمارستان طی یک هفته خدمات رسانی به 30 هزار نفر پیش‌بینی شده، گفت: پیش از این دو بیمارستان صحرایی برای خدمات‌رسانی به بیماران نیازمند در هامون شهر و شندول برپا شده است.

این مسئول از برپایی 19 بیمارستان صحرایی سپاه در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: تاکنون 16 بیمارستان در مناطق محروم بلوچستان و 2 بیمارستان در مناطق محروم سیستان برپا شده است.

سرگزی تاکید کرد: اعتباری که برای سازه این بیمارستان هزینه شده است 3 میلیارد و 100 میلیون تومان است که برای هر بیمارستان صحرایی چیزی حدود 600 میلیون تومان هزینه می‎شود.

ارسال نظر: