هنیه: جان کری یک "وزیر تروریست" است که انتفاضه را تروریسم می‌نامد

کدخبر: 1041301

نایب‌رئیس جنبش حماس: انتفاضه هنوز بسیاری از داشته‌های خود را رو نکرده است/ وقوع بیش از ۸۷ عملیات شهادت‌‌طلبانه نشان می‌دهد که توان بازدارندگی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس از بین رفته است

به گزارش «نسیم»، ایسنا نوشت:

اسماعیل هنیه، نائب رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در اولین اجلاس بین المللی "علما؛ وظیفه همگانی کمک به فلسطین و مسجدالاقصی" که به همت جمعیت علمای فلسطین و اتحادیه جهانی علمای مسلمان برگزار شد، خاطرنشان کرد: اسرائیل مدعی شده گزینه‌ها و راهکارهای مختلفی برای مقابله با انتفاضه قدس دارد و من خطاب به مقامات تل‌آویو اعلام می‌کنم که اگر شما گزینه‌ها و راهکارهای مختلفی دارید، بدانید که انتفاضه هم هنوز بسیاری از داشته‌های خود را رو نکرده است و با این وجود دستاوردهای مهمی در راستای آزادی فلسطین و مساله قدس محقق کرده است .

وی گفت که انتفاضه به خنثی سازی طرح تقسیم مسجد مبارک الاقصی، فروکش کردن موج شهرک‌سازی‌ها و توقف عربده‌کشی صهیونیست‌ها کمک کرد و حتی در مدت زمانی کوتاه توانست دستاوردهای مهمی را محقق سازد و بر روی نظریه‌های ترویج تفکر همزیستی، تسلیم‌پذیری فلسطینیان در برابر صهیونیست‌ها، دکترین‌ "فلسطینیان جدید" و نیز تلاش‌ها برای سرگرم کردن ملت فلسطین به قرض و بدهی‌ها و مساله حقوق و منحرف کردن افکار از مساله اساسی خط بطلان کشید .

هنیه بار دیگر تاکید کرد که انتفاضه بزرگترین تحول راهبردی در منطقه بود و تاثیر آن تنها به مرزهای کرانه باختری و فلسطین محدود نخواهد ماند، بلکه توجه تمامی ملت‌های جهان را به خود معطوف خواهد کرد .

وی تصریح کرد که انتفاضه خواست و اراده الهی است و زمانی که کودتاگران علیه امت و صهیونیست‌ها فکر می‌کردند که فرصت برای اجرای نقشه‌هایشان در سرزمین فلسطین مهیا شده است، این انتفاضه اوضاع را زیر و رو کرد و بار دیگر قطار را بر روی ریل برگرداند .

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه اظهارات خود تاکید کرد که به هیچ وجه اجازه بازگشت نظریه‌های دایتون (ژنرال آمریکایی مسئول سابق آموزش سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین) و آنچه که از آن به عنوان "سازش اقتصادی" یاد می‌شود را نخواهیم داد و اوضاع قبل از ماه اکتبر دیگر تکرار نخواهد شد. انتفاضه امروزه نظریه‌های جدیدی را سر لوحه کار خود قرار داده است که مرد و زن و کودک؛ همه آنها را قبول دارند و این انتفاضه تا آزادی سرزمین فلسطین ادامه خواهد یافت .

وی یکی از مهمترین دستاوردهای انتفاضه را از بین رفتن توان بازدارندگی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قبلا شکست خورده بودن آن در غزه ثابت شده بود و وقوع بیش از 87 عملیات شهادت‌ طلبانه نشان می‌دهد که توان بازدارندگی این رژیم در کرانه باختری و قدس از بین رفته است .

هنیه تاکید کرد که مهمترین دستاورد انتفاضه را می‌توان به معطوف کردن مجدد توجهات به مساله فلسطین و آگاه کردن امت نسبت به این مساله است که اولویت‌ها تغییر کرده است و مساله قدس بار دیگر به مساله اصلی امت تبدیل شده است و این به نوبه خود یکی از بزرگترین دستاوردهای انتفاضه و نشانه دمیده شدن روح تازه در کالبد امت و برقراری ارتباط میان بخش‌های مختلف آن و مساله اصلی؛ که همان مساله فلسطین باشد است و اگر انتفاضه قدس روی نمی‌داد، چنین تحولی صورت نمی‌گرفت .

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان ساخت که انتفاضه قدس در سایه برادرکشی ها و منازعات مذهبی و سیاسی در داخل امت، توجهات را به دشمن اصلی امت معطوف کرد. وی به علمای امت و فلسطین اطمینان داد که امت در سایه این انتفاضه از مظاهر تفرقه و اختلاف در امان خواهد ماند و انتفاضه جلوی تلاش برخی طرف‌ها برای دور کردن امت از مساله اساسی خود را خواهد گرفت .

این رهبر برجسته فلسطینی همچنین تاکید کرد که ما باید زخم‌های خود را التیام بخشیده و وحدت کلمه خود را بازیابیم و تنش و اختلافات میان اعضای امت را کاهش دهیم و امت هم از تمامی توان و انرژی خود برای آزاد سازی فلسطین استفاده کند .

وی افزود: انتفاضه باعث اعتبار بخشی مجدد به پروژه مقاومت شد و نقطه مقابل توافقنامه اسلو است و این دو مساله متناقض هرگز یک جا جمع نمی‌شوند و ملت ما تحمل تکرار مفاهیمی مانند مذاکرات را ندارد .

اسماعیل هنیه در بخش دیگری از سخنان خود به سفر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به اراضی اشغالی اشاره کرد و گفت سفر کری نقش کاخ سفید و ماهیت منازعه آتی را مشخص کرد و یک "وزیر تروریست" انتفاضه را "تروریسم" توصیف می‌کند و این در حالی است که این انتفاضه بیانگر احساسات درونی و قانونی آسمانی و زمینی است .

وی افزود: ما با ایفای نقش مرکزی توسط علما به انتفاضه ادامه خواهیم داد و این مساله باعث ساماندهی به رابطه میان مبارزان و علمای امت و ذوب شد اقشار مختلف ملت فلسطین و امت با هم می‌شود و ما را به قدس و مسجد الاقصی و بازگشت آوارگان فلسطینی نزدیک می‌کند .

هنیه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که این نمایش ایمانی از سوی علمای فلسطین و امت در زمان و مکان مناسبی صورت گرفت؛ به طوری که در سرزمین فلسطین و در بیت المقدس و اطراف آن و همزمان با انتفاضه مقدس قدس که از صحن‌های مسجدالاقصی و خیابان‌های قدس آغاز شده و به سراسر فلسطین کشیده شده است و حتی آثار آن امروز در خارج از فلسطین هم نمود پیدا کرده است، برگزار می‌شود .

هنیه تصریح کرد که ایفای این نقش بزرگ توسط علمای مخلص و مبارز به هیچ وجه جای تعجب ندارد و ما نیاز به نسل مومن و قرآنی داریم که قدرت تحقق بخشیدن به آرمان‌های امت را داشته باشند و از سوی دیگر، باید قدرت نظامی و آمادگی و تربیت مبارزان در حدی باشد که بتواند این ملت را به آزادی و استقلال برساند .

وی ضمن تمجید از نقش برجسته و راهبردی علمای فلسطین در مسیر پروژه آزاد سازی و سازندگی، اظهار داشت که جمع میان علما و مبارزان زمینه‌ساز پیروزی و آزادسازی مسجد الاقصی و قدس خواهد شد و علما حامی و محافظ اصول ایمانی و ملی مساله فلسطین در مقاطع مهم و خطرناک هستند و آنها همیشه نقش مهمی در حفظ اصول ایمانی و ملی مساله فلسطنی داشته‌اند .

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد که آماده‌سازی ایمانی و فکری و عقیدتی نسل مبارز و دلاور به دست علما و در سکوهای علم و دانش در صحن‌های مسجد مبارک الاقصی صورت گرفته است، اما کار به همین جا ختم نشده است و آنها وارد عرصه عملیات‌های مسلحانه و میدان‌های نبرد شده و در زیر موشک باران‌ها شهید شده‌اند و این مسیر از شیخ "عزالدین قسام" آغاز شده و با حرکت شیخ "احمد یاسین" ادامه پیدا کرده است و بسیاری از علما در این راه شهید شده اند و آنها همزمان قهرمانان عرصه موعظه گری و تبلیغ و جنگ آوری بوده اند .

وی افزود این مساله کذب و دروغ بودن حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی و توافقنامه‌های سازشکارانه‌ای را که باعث چشم‌پوشی از کل فلسطین شدند، ثابت کرد و نشان داد که علمای مخلص هرگز از این توافقنامه‌ها حمایت نکرده‌اند، بلکه مشروعیت شرعی و ملی آنها را سلب کرده و خطرهای این توافقنامه‌ها برای حقوق و اصول ملی را تبیین نموده‌اند تا این توافقنامه ها فاقد هر گونه مقبولیت و پشتیبانی باشند .

ارسال نظر: