منتظمی: مجلس جوانان یا مجلس نیروهای اصلاح‌طلبان؟

کدخبر: 1041381

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با «نسیم» گفت: کسانی که در صفحات مجازی‌شان رسما از سران فتنه حمایت می‌کنند نمی‌توانند نماینده جوانان ایران اسلامی باشند

متین منتظمی دبیرسیاسی جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار«نسیم» پیرامون مجلسی با عنوان مجلس جوانان اظهار داشت: بحثی که اخیراً خیلی روی آن کار شده بحث مجلس جوانان است؛ مجلسی در خفا و سکوت خبری تشکیل می‌شود که موسوم به مجلس جوانان است؛ مجلس جوانان از ادوار مجلس دانش‌آموزی تشکیل می‌شود که در رأس آن یکی از بچه‌های مجلس دانش‌آموزان پنجم هست؛ ایشان مشاور آقای کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس هم هست.

وی افزود: اینها یک سری جلسات را طبق خبرهایی که در سایت خود مرکز پژوهش‌ها منتشر شده تحت عنوان نشست مؤسسان مجلس جوانان برگزار کردند اما قبل از اینکه این اتفاقات بیفتد ایده‌ای به این مضمون داشتند که چون آقای فلانی مشاور آقای جلالی بوده بیایند یک نشست مشورتی برای جمع کردن ادوار مجلس دانش آموزش داشته باشند؛ در همان مجلس ایده تشکیل مجلس جوانان را می‌دهند در مصاحبه‌هایی که انجام دادند این بود که مجلس جوانان زیر نظر قوه مقننه خواهد بود و کارهای قانونگذاری جوانان را انجام خواهد داد.

منتظمی در همین زمینه خاطر نشان کرد: جدا اینکه ساز و کار قانونی‌اش چیست و اینکه باید صحن علنی برود و رأی بیاورد و نماینده‌ها هم در جریان نیستند، خود مسئله‌ ای جدا است و چرا اینکه در سکوت و خفای خبری انجام می‌گیرد خود یک بحث جدایی است. اینکه اینها دیدارهایی تحت عنوان هیئت مؤسسان مجلس جوانان با سران اصلاح طلب می‌گذارند ،یک سری سوالات در اذهان عمومی به وجود می‌آورد که چرا اینها باید با اصلاح طلبانی چون عارف و خرازی و... نشست داشته باشند؟

وی در مورد مصادیق این نشست ها گفت: این نشست‌ها در یک سال اخیر انجام شده است؛مثلاً 2 آذرماه با هاشمی رفسنجانی نشست داشتند و ایشان تمام قد از اینها حمایت کرده است و همچنین با سید حسن خمینی هم نشست داشتند. این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه بحث ما این نیست که مجلس جوانان تشکیل نشودتصریح کرد: بحث این است که چرا با این افراد نشست و برگزارمی‌کنید؟چرا از این افراد استفاده می‌کنید؟ شما اگر صفحات رسمی‌شان را نگاه کنید می‌بینید که رسماً از فتنه‌گران و سران فتنه حمایت کردند؛ حالا سوال ما اینجاست که چه کسانی از اینها حمایت می‌کنند تا بیایند نمود بارز جوانان ایران اسلامی باشند؛ اینها هیچوقت نمی‌توانند نماینده جوانان ایران اسلامی باشند.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه مجلس جوانان الآن در دوره هفتم خود است خاطرنشان کرد: اعضای این مجلس فعال سیاسی دانشجویی به حساب می‌آیند و در قالب تشکل‌ها هم نیستند؛ به صورت مجلس دانش آموزی بودند و الآن مجلس جوانان را راه انداخته اند.

وی با طرح سوالاتی در این زمینه اظهار داشت: جای سوال اینجاست که چرا در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی جلسه تشکیل می‌دهند وچرا دولت ساز و کار اینها را تعریف نمی‌کند و چرا در خفای خبری و در عدم اطلاع نمایندگان مجلس این اتفاق می‌افتد؟

منتظمی همچنین تصریح کرد: اعضای این مجلس به عنوان نماینده جوانان جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های خارجی شرکت کردند؛ در صفحات شخصی‌شان هم زده اند که در ژاپن نشست داشتند و در یک جلسه در موزه صلح، یک جلسه بین المللی با همین عنوان حضور داشتند و در آستارا خان روسیه در نشست رهبران جوان کشورهای حوزه دریای خزر به عنوان نماینده جوانان جمهوری اسلامی حضور داشتند.

منتظمی با بیان اینکه این جلسات یک بینش انتخاباتی و سیاسی دارد گفت: خودمان می‌دانیم و همه می‌دانند که انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی انتخابات حساسی است و روندی که در پیش گرفته اند کاملاً مشخص است که مجلس جوانان نیست؛ اصلاً چه ساز و کاری برای انتخاب جوانان هست؟

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان افزود: آیا حوزه انتخابیه و یا رأی‌گیری خواهد بود؟ اصلاً جایگاه جوانان در این مجلس چیست؟ چند نفر جمع شدند و دیدار سران اصلاح طلب رفتند واین نمی‌شود و غیر قابل قبول است که اینها به عنوان نماینده جوانان جمهوری اسلامی باشند؛ کسانی که در صفحات شخصی‌شان رسماً عکس سران فتنه را گذاشتند و از آنها حمایت می‌کنند.

این فعال دانشجویی در ادامه صراحتا اظهار داشت: ما مخالف تشکیل مجلس جوانان نیستیم و کار بسیار خوبی است و جوانان باید در امور حضور داشته باشند اما به صورت منطقی و فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی که عده‌ای می‌خواهند در رأس این امور باشند و این همان مصداق خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج است و این همان خشت اول است؛ ما مخالف مجلس جوانان نیستیم ولی به عنوان یک جوان انقلابی که خودمان می‌دانیم و گفتمان خاصی داریم.

منتظمی درپایان و در همین راستا خاطر نشان کرد: نمی‌خواهیم چنین افرادی که از سران فتنه حمایت کرده و چنین جلساتی برگزار می‌کنند و طبیعتاً موضع نظام هم علیه آنها مشخص است بلندگو و تصویر جوانان ایران اسلامی باشند و اینها هیچوقت نمی‌توانند نمایندگان جوانان جمهوری اسلامی باشند؛ مگر جوانان جمهوری اسلامی همه‌اش کسانی هستند که پای صحبت‌های هاشمی رفسنجانی می‌نشینند یا اینکه جوانان جمهوری اسلامی عکس سران فتنه را در صفحات شخصی خودشان می‌گذارند؟ این اتفاق امکان ندارد.

ارسال نظر: