سخنگوی وزارت کشور از موضع اژه‌ای مبنی بر حمایت از اجتماعات قانونی تقدیر کرد

کدخبر: 1041532

امیری افزود: اراده مسئولین در برخورد با هر گونه ایجاد بی‌نظمی در کشور است/ به هیچ بهانه‌ای پذیرفته‌ نیست اجتماعی دارای مجوز به هم بخورد بنابراین وزارت کشور با کسانی که نقض قانون می‌‌کنند برخورد می‌‌کند

به گزارش «نسیم»، فارس نوشت:

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در حاشیه همایش منطقه‌ای اعضای ستاد انتخابات فرمانداران و بخشداران استان‌های تهران، البرز، قم و سمنان در پاسخ به سوالی مبنی بر لغو سخنرانی آذر منصوری یکی از اعضای حزب اتحاد ملت در یاسوج گفت: سیاست وزارت کشور حمایت از کلیه نشست‌های قانونی دارای مجوز است و پسندیده نیست در جامعه اسلامی ما کسی بخواهد اجتماعی دارای مجوز قانونی را به هم بزند. چراکه امروز قانون در برابر شرع است و با حضور فقهای شورای نگهبان که مصوبات مجلس شورای اسلامی را تایید می‌کنند، قوت شرعی به قوانین می‌بخشند.

وی ادامه داد: هر گونه نقض قانون نقض شرع است و به هیچ بهانه‌ای پذیرفته‌ نیست اجتماعی دارای مجوز به هم بخورد بنابراین وزارت کشور با کسانی که نقض قانون می‌‌کنند برخورد می‌‌کند.

امیری تصریح کرد: موردی که شما در یاسوج به آن اشاره کرده اید هنوز گزارشی ندیده‌ام و به وزارتخانه نرفتم اما هرچه با شد و اگر گزارشی واصل شده باشد و خلاف قانون صورت گرفته باشد مطابق قانون عمل می‌کنیم.

امیری همچنین درباره تبلیغات زودرس انتخاباتی نیز خاطرنشان کرد: اگر کسی تحت عنوان کاندیدای مجلس سخنرانی، اجتماع یا تبلیغ کند و این امر در زمانی صورت بگیرد که زمان تبلیغات نباشد خلاف قانون انجام داده اما اگر کسی به عنوان شخصیت عمومی سخنرانی کند و عنوان کاندیدا نداشته باشد اشکالی ندارد و وزارت کشور با کسانی که خلاف قانون عمل کند برخورد می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور با تقدیر از موضع اژه‌ای مبنی بر حمایت از اجتماعات قانونی و برخورد با کسانی که اجتماع قانونی را بر هم بزنند خاطرنشان کرد: اراده مسئولین در برخورد با هر گونه ایجاد بی‌نظمی در کشور است.

وی همچنین درباره جدول زمان‌بندی انتخابات نیز تصریح کرد: جدول زمان‌بندی انتخابات را برای انتخاب الکترونیک در دست داریم که جلسات متعددی را با شورای نگهبان داشتیم و اعضای شورای نگهبان نیز مثل دولت اعتقاد به شفافیت و برگزاری سالم انتخابات دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در انتخابات گذشته در 14 حوزه انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کردیم و نتیجه خوبی را گرفتیم و برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم این امر را توسعه دادیم و دغدغه‌های شورای نگهبان را نیز در این میان درک کرده و به آن احترام می‌گذاریم.

ارسال نظر: