اعلام برنامه‌های شبکه‌های رادیویی در اربعین حسینی

کدخبر: 1041756

همزمان با فرارسیدن اربعین، شبکه‌های مختلف رادیویی با تمهیدات ویژه‌ای، هم صدا و همنوا با شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به عزاداری و سوگواری می‌پردازند

به گزارش «نسیم»، شبکه‌های مختلف رادیویی همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی (ع)، همراه و همنوا با عزادارن سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان، به سوگ می‌نشیند.

رادیو «اقتصاد» همزمان با این مناسبت بزرگ جایگاه، فلسفه و اهمیت اربعین در نهضت امام حسین (ع) را مرور می‌کند.

رادیو «ایران» به بررسی دستورالعمل‌های امام حسین (ع) برای جامعه اسلامی و الگوی عملی رفتاری ایشان در زندگی، دیدگاه‌ها نسبت به واقعه عاشورا چهل روز بعد از وقوع آن پرداخته و تاثیرات عاشورا در جامعه را تحلیل می‌کند، بررسی نیاز جامعه به امام حسین (ع) و الگوی رفتاری ایشان در عصر امروز، بزرگداشت چهلمین روز شهادت سالار شهیدان و درس‌های این واقعه برای جامعه مسلمانان، از جمله محورهای برنامه سازی در رادیو ایران است.

رادیو «پیام» با انعکاس ابعاد تاریخی واقعهٔ کربلا و درس گرفتن از آن‌ها، توجه به دههٔ محرم و عزاداری مردم، آداب و آیین‌ها و رسوم عزاداری در محرم، انعکاس عزاداری مردم در شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان، توجه به عزاداری مردم در روزهای تاسوعا و عاشورا، توجه به علت قیام امام حسین (ع)، انعکاس واقعهٔ کربلا از بعد ارزشهای اسلامی، بعد تاریخی واقعهٔ کربلا و بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص واقعهٔ کربلا در ایام اربعین حسینی (ع) به عزاداری می‌پردازد.

رادیو «جوان» با مرور زیارت اربعین، پوشش دادن راهپیمایی عظیم این روز بزرگ و گزارش از مراکز و استان‌ها در خصوص این مراسم در عزای سالار شهیدان، بررسی اخلاق اسلامی، رفتار‌شناسی و مولفه‌های زندگی به سبک اسلامی فرهنگ عاشورا، عرفان اسلامی به سوگ می‌نشیند.

رادیو «سلامت» نیز در ایام اربعین حسینی (ع) به ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در خانواده، جامعه و مدرسه، معرفی حسینیه‌ها و تکایای عزاداری در ایام اربعین، آداب عزاداری شهرهای مختلف و... می‌پردازد.

رادیو «فرهنگ» در ایام اربعین حسینی (ع) به انعکاس اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین حسینی در حوزه ادب و هنر، اربعین حسینی و حضور ایرانیان در این مراسم، شناخت روز اربعین و مناسک آن از وجه عام و فرهنگی، راز ماندگاری قیام امام حسین (ع)، بررسی وقایع تاریخی متاثر از نهضت عاشورا و بازخوانی کتاب‌هایی در خصوص سوگ اربعین حسینی می‌پردازد.

رادیو «قرآن» به مناسبت اربعین حسینی به مروز روزنگار اربعین حسینی، ‌ سخنرانی مذهبی ویژه اربعین حسینی، پخش زیارت اربعین به مناسبت چهلمین روز شهادت سالار شهیدان، پخش زیارت جامعه کبیره به مناسبت اربعین، بررسی ریشه‌های قرآنی (سلام‌های زیارت)، تبری و لعن در زیارت اربعین، بررسی ابعاد قرآنی کاروان اسرای کربلا در طول سفر به کوفه و شام می‌پردازد.

رادیو «نمایش» در ایام اربعین حسینی (ع) اقدام به پخش نمایش‌هایی متناسب با حال و هوای این مناسبت بزرگ می‌نماید.

رادیو «ورزش» با انعکاس اخبار و اظهار نظرهای ورزشکاران درباره مراسم عزاداری امام حسین و حضور ورزشکاران در این مراسم و امر به معروف و نهی از منکر و تولید و پخش برنامه‌هایی آوایی و نوایی شامل مرثیه و سوگواری به مناسبت این ایام در عزای سالار شهیدان (ع) ماتم می‌گیرد.

رادیو «اربعین» نیز که رادیویی مناسبتی بوده و با اهتمام معاونت صدای رسانه ملی با هدف انعکاس بهتر مراسم عظیم و بی‌نظیر تاریخی، مذهبی اربعین راه اندازی شده است به ارتباط مستقیم با گزارشگران برنامه‌ها در مسیر راهپیمایی، ‌ همراهی با حال و هوای زائران تا کربلا و دریافت اخبار مربوط به راهپیمایی عظیم عاشقان حسینی (ع)، ‌ مسائل اجرایی و خدمات دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسانی، بهره‌مندی از نکات ارزشمند ویژه اربعین از زبان وعاظ و شخصیت‌های معروف و شنیدن مدیحه و مرثیه سرایی این ایام به صورت 24 ساعته از ویژگی‌های رادیو اربعین می‌پردازد.

رادیو «اربعین» روی موج اف‌ام ردیف 5/95 مگاهرتز راه اندازی شده است که در کربلای معلی روی موج اف‌ام ردیف 9/90 مگاهرتز و در نجف اشرف نیز روی موج اف‌ام ردیف 9/91 مگاهرتز قابل دریافت است. همچنین علاقمندان می‌توانند از طریق سایت radio. iranseda. ir، نصب برنامه‌ها روی گوشی تلفن همراه و یا دانلود اپلیکیشن ایرانصدا به صورت مستقیم و یا از طریق نرم افزار بازار و یا آدرس تلگرامیhttps: //telegram. me/baradioarbaeen از فضای معنوی و پرشور رادیو اربعین بهره‌مند شوند. این شبکه رادیویی تا پایان ماه صفر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

ارسال نظر: