امیرعبداللهیان: نشست "وین ۳" ظرف ۱۵ روز آینده برگزار خواهد شد

کدخبر: 1042136

معاون وزارت امور خارجه در حاشیه مراسم ختم مرحو رکن‌آبادی در جمع خبرنگاران گفت: در این نشست ساز و کار مبارزه با تروریسم بررسی می‌شود/ ما گزارشی از نشست "وین ۲" و نحوه تعامل نظام سوریه را در اختیار بشار اسد گذاشتیم

به گزارش «نسیم»، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی_ آفریقایی وزارت امور خارجه در حاشیه مراسم ختم مرحوم غضنفر رکن‌آبادی در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری نشست وین 3 اظهار داشت: نشست وین 3 ظرف 15 روز آینده برگزار می‌شود و در این نشست ساز و کار مبارزه با تروریسم بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به سفر هیئت ایرانی به سوریه، گفت: ما گزارشی از نشست وین 2 و نحوه تعامل نظام سوریه را در اختیار بشار اسد گذاشتیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به فاجعه منا یادآور شد: دولت عربستان هنوز نسبت به وظایف خود با جدیت عمل نکرده و مقامات حکومت سعودی باید تبعات حقوقی فاجعه منا را پذیرا باشند، دولت و وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری مستنداتی را برای پیگیری ساز و کار حقوقی فاجعه منا در اختیار دارند.

وی افزود: خانواده‌های جانباختگان منا می‌توانند بزودی شکایت‌های خود را درباره فاجعه منا از طریق سازمان حج و زیارت مطرح کنند و در ابعاد مختلف از سوی سازمان حج و زیارت، وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری خواهد شد.

امیر عبداللهیان در پایان با اشاره به تلاش سعودی‌ها برای کم کردن معارضین سوری بدون هماهنگی در نشست آینده، عنوان داشت: ما اقدامات شتابزده عربستان و اردن را مغایر قوانین وین می‌دانیم و باید هرگونه تحولات شفاف و با حضور نماینده سازمان ملل در امور سوریه و با مشورت ریاست جمهوری این کشور صورت بگیرد.

ارسال نظر: