"دیلی تلگراف": غرب باید از خطاهای گذشته خود درس بگیرد

کدخبر: 1042173

این روزنامه انگلیسی گزارش داد که حملات هوایی ارتش روسیه علیه تروریست ها در خاک سوریه موفقیت آمیز بوده و همکاری با بشار اسد تنها گزینه پیش رو است

به گزارش «نسیم»، "تسنیم" نوشت:

روزنامه "دیلی تلگراف" در مقاله ای به قلم "فریز نیسلون" نویسنده مشهور انگلیسی به بررسی وضعیت جنگ در سوریه در سایه حضور روسیه و آغاز حملات هوایی انگیس در این کشور پرداخت و نوشت: باوجود اینکه ایده ای دشوار است اما کار با بشار اسد به نظر می رسد تنها گزینه باشد.

وی به دیدگاه روسیه درخصوص پرونده سوریه اشاره کرد و افزود: چه بسا به نظر می رسد که روس ها تاحدودی حق دارند.

نیسلون تصریح کرد: به نظر می رسد که حملات هوایی روسیه موفقیت بیشتری نسبت به حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا داشته است و علت اصلی این امر نیز وجود نیروهای زمینی است که روسیه از آنها بهره می برد و اینها همان نیروهای طرفدار بشار اسد هستند.

این نویسنده مشهور افزود: ایده کرملین درباره هویت کسانی که لازم است با آنها در سوریه همکاری کنیم، اندک اندک منطقی تر به نظر می رسد.

وی به اظهارات سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه اشاره کرد که گفت: قذافی در لیبی کشته شد اما آیا لیبی حالا بهتر شده است؟ آیا عراق امن تر شده است؟

نیلسون تاکید کرد: غرب باید از اشتباهات خود در ۱۵ سال گذشته درس بگیرد. غرب نتوانسته است که نظام های جایگزینی در خاورمیانه تاسیس کند.

وی افزود: سوریه یکی از این اماکنی است که غرب باید بین جبهه النصره شاخه القاعده در منطقه و گروه داعش از یک سو و نظام بشار اسد از سوی دیگر، یکی را انتخاب کند زیرا گزینه دیگری وجود ندارد.

این نویسنده در پایان خاطرنشان کرد: تسامح به خرج دادن با ایده وجود بشار اسد -هر چند تا یک زمانی- چه بسا به نظر می رسد که یک قرص تلخ برای دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس باشد اما به نظر می رسد که باید آن را قورت دهد.

ارسال نظر: