مسکو حضور نیروی زمینی در سوریه را تکذیب کرد

کدخبر: 1042184

سخنگوی کرملین تاکید کرد که نیروی هوافضای روسیه، تنها یگان حاضر در عملیات ضد تروریستی سوریه است

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

"دیمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ کرملین این خبر را در واکنش به انتشار برخی اخبار در رسانه های غربی و چند کشور عربی که ادعا کرده بودند نظامیان روسی در عملیات زمینی ارتش سوریه شرکت دارند، اعلام کرد.

وی روز جمعه گفت: سخنان اخیر "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه مبنی بر ارزشمند بودن پیروزی های به دست آمده یگان های روسی در سوریه، فقط مربوط به عملیات ضد تروریستی است و همچنین تأکید کرده که مسکو در مبارزه علیه تروریسم با انجام مسؤولیت، نقش رهبری خود را نشان داده است.

پسکوف در باره پشتیبانی هوایی بمب افکن های روسی از ارتش سوریه در تهاجم به مواضع تروریست ها، بیان کرد: اظهار نظر در این موارد، دربرگیرنده نکات حساس و ظریف همکاری ها در میدان نبرد است که باید به آن توجه کرد.

وی گفت: هنگام حمایت هوایی از عملیات زمینی، مبادله اطلاعات صورت می گیرد؛ بنا بر این تأکید می شود که در یگان های زمینی ارتش سوریه هیچ نظامی روس حضور ندارد و نیروی هوا فضای روسیه فقط از هوا پشتیبانی می کند.

مسکو بارها اعلام کرده که با استفاده از ده ها فروند بمب افکن سوخو مستقر در سوریه، پرواز رفت و برگشت بمب افکن های دوربرد توپولف از روسیه به سوریه و ناوها و زیردریایی های خود، مواضع تروریست ها را هدف قرار می دهد و هیچ مشارکتی در عملیات زمینی ندارد و نخواهد داشت.

روسیه تاکنون بیش از هفت هزار هدف تروریست ها در سوریه، به ویژه تأسیسات نفتی داعش نزدیک مرز ترکیه را هدف قرار داده است که افزون بر زمینگیری نظامی گروه های تروریستی، سبب کاهش درآمد تجارت نفتی داعش شده است.

ارسال نظر: