چین: از اقدام نظامی روسیه در سوریه حمایت می‌کنیم

کدخبر: 1042238

وزارت خارجه چین اعلام کرد که اقدام ضد تروریستی روسیه در سوریه در راستای قوانین جهانی صورت می‌گیرد و چین همواره از این اقدام حمایت می‌کند

به گزارش «نسیم»، "فارس" نوشت:

"هوا چونینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین امروز با اعلام این مطلب افزود: "ما همیشه از اقدامات کشورها از جمله روسیه در جهت قوانین جهانی حمایت کرده‌ایم و حملات روسیه علیه داعش در سوریه هم شامل همین موارد می‌شود. ما حمایت خودمان را پیشتر هم اعلام کرده بودیم و گفته بودیم که روسیه بنابر درخواست دولت سوریه وارد مبارزه با گروه‌های تروریستی شده است".

بنابر گزارش خبرگزاری روسی "تاس"، چونینگ افزود: "ما همواره حامی اقدامات ضد تروریستی بوده‌ایم که در راستای قوانین جهانی هستند. همچنین اقداماتی که دولت کشور متبوع هم آنها را تائید کند".

این مقام چینی تصریح کرد که چین متوجه سخنان روز پنجشنبه "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه است از جمله درخواست تجدید‌نظر وی به منظور شکل‌گیری ائتلافی جهانی برای مبارزه با داعش به رهبری سازمان ملل.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که کشورش هم از جامعه جهانی خواسته است تا اقدام مشترکی برای مبارزه با تروریسم پیگیری کند و این برنامه زیر نظر سازمان ملل صورت گیرد که چنین اقدامی هم در راستای فعالیت‌های روسیه است.

ارسال نظر: