"اتفاق خوبی در راه است" به جشنواره سینماحقیقت می‌آید

کدخبر: 1042493

فیلم مستند بلند "اتفاق خوبی در راه است" ساخته "هانا پولاک" که برنده چندین جایزه از جشنواره‌های بین‌المللی شده، در بخش "مسابقه بین‌الملل" نهمین دوره جشنواره سینماحقیقت نمایش داده می‌شود

به گزارش «نسیم»، این مستندساز انگلیسی پیرامون برگزاری نهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» گفت: با اینکه تاکنون سفری به ایران نداشتم، ولی عاشق ایران هستم و احساس می‌کنم جشنواره سینماحقیقت هم نکات جذابی برای من داشته باشد .

وی درباره نحوه آشنایی با سینمای مستند ایران یادآور شد: از سینمای ایران فیلم‌های مستند خوبی دیده‌ام، اما بیشتر علاقه من به سینمای داستانی و روایت‌گر ایران است؛ آثاری مانند «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی و فیلم بی‌نظیر «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی. به عقیده من علاوه بر روایت و بازتاب احساسات منحصر به فرد توسط کاراکترها، چیزی که این فیلم‌ها را جذاب کرده ویژگی مستند بودن آنهاست؛ تمامی این فیلم‌ها به نوعی از دل سینمای مستند ایران بیرون آمده‌اند و به واسطه همین ته‌مایه‌ی مستند، جذاب و دلنشین شده‌اند .

لانگینوتو در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای گفتگو قصد داشتم که درباره‌ی سینماحقیقت صحبت کنم، ولی متاسفانه کلیت بخشیدن پیرامون این مسئله کاری دشوار است! نمی‌توانم درباره مسئله‌ای به صورت قطعی بیانیه صادر کنم، همین را بگویم که زندگی مانند بهترین فیلم‌ها ضد و نقیض و گمراه‌کننده است .

این فیلمساز در پایان درباره‌ی موضوع مستند «شکارچی رویا» که در جشنواره سینماحقیقت روی پرده می‌رود، گفت: «شکارچی رویا» فیلمی است درباره رازهایی که بسیاری از خانواده‌ها آن را پنهان می‌کنند. این داستان توسط «برندا مایر پاول» قهرمان داستان روایت می‌شود. وی با کنجکاوی در خیابان‌های شیکاگو با مردم گفتگو می‌کند ...

در سینماحقیقت، اتفاق خوبی در راه است !

فیلم مستند بلند «اتفاق خوبی در راه است» ساخته «هانا پولاک» که برنده چندین جایزه از جشنواره‌های بین‌المللی شده، در بخش "مسابقه بین‌الملل" نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به نمایش درمی‌آید .

در خلاصه‌ی این فیلم مستند 93 دقیقه‌ای که محصول سال 2014 کشورهای لهستان و دانمارک است، آمده است: «یولا دختر نوجوانی است که در حال تجربه کردن است، تجربیات دوران نوجوانی؛ اما زندگی واقعی‌اش شگفت‌انگیز است ...»

مستند «اتفاق خوبی در راه است» از فیلم‌های موفق جشنواره‌های اروپایی طی یکسال گذشته بوده که برخی از جوایز آن به شرح ذیل است :

جایزه ویژه هیات داوران جشنواره ایدفا هلند؛ جایزه مستند خلاق داوران جوان جشنواره ژنو سوئیس؛ جایزه بزرگ جشنواره مستند هنری مسکو؛ جایزه بهترین فیلم جشنواره مستند از (EuroDok) ؛ جایزه دوم جشنواره مستند مادرید اسپانیا؛ جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره مستند گدانسک لهستان؛ جایزه مردمی جشنواره فیلم پارنو استونی و ...

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد .

ارسال نظر: