نسخه استانداری برای حل گره ترافیکی ایلام در اربعین سال آینده

کدخبر: 1042590

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: سال آینده تمامی امور مربوط به حمل و نقل در شهر مهران و پایانه مرزی توسط اتوبوس‌های شرکت واحد انجام می‌شود

به گزارش «نسیم» به نقل از سایت پلیس، شاپور پولادی در گفت و گویی با بیان اینکه امسال شرایط تردد زائران نسبت به سال گذشته تغییر کرده، اظهار داشت: سال گذشته بیش از 60 درصد زائران با حمل و نقل عمومی به مهران مراجعه کردند در صورتی که امسال 70 درصد به وسیله وسایل شخصی وارد مهران شده اند.

وی با بیان اینکه بیش از 85 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های مهران پارک شد، افزود: امسال تعداد بسیار زیادی از زائران ترجیح دادند با خودروی شخصی به مرز بیایند تا در آیین‌های اربعین حسینی در کربلا شرکت کنند.

معاون عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: بر اساس برآوردهای مربوط به سال گذشته، نزدیک به 4 هزار اتوبوس برای جابجا کردن زائران در مسیرهای رفت و برگشت زائران به مهران فراخوان شدند و اکنون بیش از 3 هزار خودرو در مهران مستقر است.

پولادی ادامه داد: با توجه به استفاده زائران از خودروهای شخصی، تعداد اتوبوس‌ها بیشتر از نیاز است و همین عامل باعث تراکم و ترافیک اتوبوس‌های بین شهری در پل زائر تا پایانه مرزی شده است.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام تاکید کرد: تراکم اتوبوس‌های بین شهری برای انتقال زائران به شهرهای خود در مناطق مختلف کشور باعث شد اتوبوس‌های شرکت واحد در ترافیک شدید محدوده پایانه تا پل زائر بمانند و امکان انتقال زائران را نداشته باشند.

پولادی با بیان اینکه نشستی با حضور استاندار ایلام و اعضای شورای ترافیک استان در مرز مهران برگزار و مقرر شد به منظور رفع این مشکل تمامی اتوبوس‌های بین شهری به خارج از شهر مهران هدایت شوند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همکاری پلیس راه و یگان ویژه پلیس، ترافیک در مسیر پایانه مرزی مهران تا پل زائر به حالت عادی بازگشته و تردد به صورت روان در جریان است.

وی با اشاره به ترافیک جاده مهران - ایلام، ادامه داد: ترافیک در این مسیر نیمه سنگین ولی روان است البته در برخی گلوگاه‌ها جریان تردد برای لحظاتی کند و متوقف می‌شود که مهمترین عامل ترافیک، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، انحراف به چپ و خروج از مسیر حرکت توسط برخی رانندگان است.

معاون عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: امسال تدابیر بسیار خوبی در خصوص ایجاد پارکینگ خودروهای شخصی در شهر و بیرون از محیط شهری مهران اندیشیده شد که این امر به کاهش بار ترافیکی شهر بسیار کمک کرد.

پولادی با بیان اینکه برای سال آینده در نظر داریم پارکینگی در محدوده کنارگذر مهران برای دپوی اتوبوس‌های بین‌شهری احداث کنیم تا این اتوبوس‌ها از پنج کیلومتری مهران اجازه ورود به شهر را نداشته باشند، گفت: سال آینده تمامی امور مربوط به حمل و نقل در شهر مهران و پایانه مرزی توسط اتوبوس‌های شرکت واحد انجام می‌شود تا مشکلات امسال و ایجاد گره‌های ترافیکی را نداشته نباشیم.

ارسال نظر: