گزارش ویژه:: اختلاف بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش چرا تیتر رسانه‌ها شد؟

کدخبر: 1042964

واقعا اختلافی اگر بین وزارت ورزش و کمیته وجود دارد موضوعی نیست که بتوان در فاصله ۸ ماه مانده تا المپیک به آن دامن زد اما عدم برگزاری نشست گودرزی و هاشمی درخصوص استعفای شجاعی باعث شده تا کلیدواژه "اختلاف" به رسانه‌ها کشیده شود

گروه ورزشی «نسیم»، استعفای محمدعلی شجاعی از خزانه‌داری کمیته ملی المپیک تنها به دلیل حضور وی در فدراسیون تیراندازی با کمان بود اما این استعفا امروز به یک مشکل بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تبدیل شده است که از آن به عنوان "اختلاف" در برخی از رسانه‌ها نام برده می‌شود؛ اختلافی که شاید به برگزار نشدن یک نشست ساده بین مسئولین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بر می‌گردد.

اینکه واقعا اختلافی بین این دو بخش وجود دارد موضوعی نیست که بتوان در فاصله 8 ماه مانده تا المپیک به آن دامن زد اما خواه ناخواه به تیتر برخی از رسانه‌ها تبدیل شده است که ظاهر خوشی را هم ندارد.

موضوع از آنجا آغاز شد که پس از استعفای شجاعی همه انتظار داشتند تا در نخستین نشست هیات اجرایی این استعفا مورد بررسی قرار گیرد اما در پایان آن شهنازی، دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: "در مورد استعفای شجاعی از خزانه‌داری کمیته ملی المپیک قرار نبود در این جلسه تصمیم گیری شود اما با توجه به این که این موضوع به صورت ناگهانی اتفاق افتاد در دستور جلسه قرار گرفت و قرار شد نظر وزیر ورزش و جوانان هم در این مورد گرفته شود و با نظر مساعد در جلسه بعدی هیات اجرایی در مورد استعفای شجاعی تصمیم‌گیری شود."

بعد از این اظهارنظر همه در انتظار نشست بین مسئولان ورزش کشور بودند اما با گذشت 50 روز هنوز این نشست برگزار نشده است و گفته می‌شود وزارت ورزش و جوانان پاسخ نامه درخواست دیدار کیومرث هاشمی و وزیر ورزش را نداده است.

در ابتدا دلیل تاخیر در برگزاری نشست، سفر شجاعی به تایلند و همراهی وی با تیم ملی تیراندازی با کمان در مسابقات قهرمانی آسیا بود اما با بازگشت شجاعی و در حالی که قرار بود با حضور وی نشستی بین وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی برگزار شود، این نشست انجام نشد تا به دملی چرکی تبدیل شود.

در زمانیکه وزیر ورزش از عدم وجود فضای المپیکی در رسانه‌ها صحبت می‌کند، عدم برگزاری یک نشست بین گودرزی و کیومرث هاشمی و عدم پاسخ وزارت ورزش به درخواست کمیته ملی المپیک کلید واژه اختلاف را به رسانه‌ها کشانده است. وزارت ورزش می‌توانست با برگزاری این جلسه بهانه را از کمیته ملی المپیک بگیرد و به سرعت تکلیف استعفای شجاعی از خرانه‌داری کمیته را مشخص کند.

سوال پایانی اینجاست که چرا وزارت ورزش حاضر به برگزاری این نشست نیست؟ شاید آنها دوست ندارند که کمیته ملی المپیک با گرفتن نظر مشورتی موضوع استعفای خزانه‌دار کمیته ملی المپیک را به وزارت ورزش بکشاند و احتمالا گمان می‌کنند که کمیته می‌‌خواهد توپ را در زمین وزارت بیندازد.

ارسال نظر: