آمار فوتی‌های ابتلا به آنفولانزا در کرمان به ۲۹ نفر افزایش یافت

کدخبر: 1043213

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگوی اختصاصی«نسیم» با اعلام خبر فوق از مردم این استان در خواست کرد با توجه به شیوع بیماری آنفولانزا از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند

دکتر نوذر نخعی در گفت وگو با خبرنگار «نسیم» با اشاره به راههای شیوع بیماری آنفولانزا تاکید کرد: برای پیشگیری از شیوع این بیماری باید نکات ایمنی بهداشتی از سوی مردم به خوبی رعایت شود.

وی ادامه داد: برخی از این نکات شامال پرهیز از دست دادن به بیمار، استفاده از ماسک، خودداری از انجام سفرهای غیر ضروری و همچنین استفاده از مواد غذایی مقوی و ویتامین هامیشود.

نخعی در مورد اخرین آمار فوتی در کرمان بر اثر ابلا به بیماری آنفولانزا گفت: تا ساعت 14 تاکنون 29 نفر جان خود را از دست داده اند و این احتمال می رود در ساعات دیگر بر این آمار افزوده شود.

وی در مورد احتمال تعطیلی مدارس کرمان در هفته آینده نیز گفت: بیماری آنفولانزا یک بیماری غیر قابل پیش بینی است و باید منتظر ماند.

دکتردر خاتمه نخعی در مورد کنترل شیوع این بیماری در استان نیز گفت: در برخی از شهرهای استان توانسته‌ایم از شیوع این بیماری جلوگیری به عمل اوردیم اما هنوز نمی‌توان به قطعیت از کنترل کامل شیوع این بیماری سخن گفت.

ارسال نظر: