سوریه توقف پخش شبکه "المنار" را محکوم کرد

کدخبر: 1043328

هیأت وزیران سوریه تحریم‌های اعمال شده علیه شبکه المنار و المیادین از سوی شرکت سعودی "عرب ست" را محکوم و اعلام کرد که این گونه اقدامات بر خلاف تمامی موازین قانوین و اخلاقی است

به گزارش «نسیم»، فارس نوشت:

دولت سوریه نیز توقف پخش شبکه المنار و هشدار به شبکه المیادین از سوی شرکت ماهواره‌ای «عرب‌ست» که در عربستان قرار دارد را محکوم کرد.

به گزارش شبکه المنار، هیأت وزیران سوریه امروز (سه شنبه) تحریم‌های اعمال شده علیه شبکه المنار و المیادین از سوی شرکت سعودی «عرب ست» را محکوم و اعلام کرد که این گونه اقدامات بر خلاف تمامی موازین قانوین و اخلاقی است و تلاش در راستای ساکت کردن صدای شریف مقاومت محسوب می‌شود.

همچنین در ادامه اعتراضات به توقف پخش شبکه المنار از سوی شرکت ماهواره‌ای سعودی «عرب‌ست»، المنار و رادیو النور امروز (سه شنبه) اعلام کردند که دیگر در «اتحادیه رادیوهای کشورهای عربی» عضو نیستند.

شبکه المنار، اعلام کرد، به علت اینکه برخی کشورها به «اتحادیه رادیوهای کشورهای عربی» برای تغییر در جهت‌گیری و در پیش گرفتن سیاست مغرضانه و غیر حرفه‌ای فشار می‌آورند، از این پس عضویت خود را در این اتحادیه لغو خواهد کرد.

شرکت سعودی «عرب‌ست» که یکی از دفاترش در بیروت قرار داشت، پیش از این با انتقال دفتر خود به اردن، پخش شبکه المنار را بر روی فرستنده‌های خود متوقف کرد که این اقدام با اعتراض بسیاری از اتحادیه‌های رسانه‌ای و اصحاب رسانه در جهان عرب مواجه شد.

عرب‌ست، پیش از آن نیز شبکه المیادین را تهدید به توقف پخش برنامه‌ها کرده بود.

ارسال نظر: