دهدشتی: ترکان خاطیان ماجرای سکه‌های کثیف را ارتقای شغل داده

کدخبر: 1043937

نماینده مردم آبادان در نطق میان‌دستور خود خطاب به ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: شما که به جای برخورد با سکه‌های کثیف مجموعه‌تان متخلف را ارتقاء شغل می‌دهید، چرا دم از مبارزه با پول‌های کثیف می‌زنید؟

به گزارش «نسیم»، تسنیم نوشت:

محمدحسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس در سخنانی ضمن انتقاد از عملکرد دستگاه قضایی کشور در برخورد با سعید مرتضوی از دستگاه قضایی کشور می‌خواهم که برخورد جدی‌تر و قاطع‌تری با عملکرد وی در مناصب قبلی را بازبینی کنند.

وی افزود: مرتضوی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و متاسفانه در این مملکت اقداماتی را انجام داده است. وی در این مملکت متاسفانه قاضی بوده و شایسته است که قوه قضائیه احکامی که را صادر کرده مانند توقیف فله‌ای 120 نشریه و بیکار شدن عده زیادی از روزنامه‌نگاران را مورد بررسی مجدد قرار دهد تا خدایی نکرده حقی ضایع نشده باشد. متاسفانه امروزه عده‌ایی فرصت‌طلب در هر دو جناح کشور، در پس نقاب اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مخفی شده و اقدامات ما علیه فساد سیاسی و اقتصادی را، اقدامی علیه جناح منصوب به خودشان القاء می‌کنند تا از حمایت سیاسیون برخوردار شوند.

دهدشتی در همین زمینه افزود: اما تشت رسوایی‌شان که بر زمین بخورد چوب حراجی بر بی‌اعتمادی نظام و جناحشان است که جز بدبینی و بی‌اعتماد به خصوص برای نسل جوان برآیندی ندارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که مبارزه با فساد یک جهاد همه‌جانبه است اظهار داشت: این جهاد عظیم را با اغراض سیاسی آلوده نکنیم.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور سابق شخصی را که متهم به فساد است به سمت ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مجلس هم این شخص را به ریاست دیوان محاسبات می‌گمارد و کمی بعد فساد وی اثبات و محکوم می‌شود، چه کسی پاسخگوی این پارادوکس تلخ است؟ این هزینه برای نظام نیست؟ چرا نباید دادگاهی تشکیل شود و آقای احمدی‌نژاد پاسخگو اینگونه انتصابات و قانون‌گریزی‌های عدیده‌اش باشد؟ چرا هر کس حق امضایی دارد، فکر می‌کند که حق دارد هر امضایی انجام دهد.

وی گفت: وقتی در جامعه‌ای کج‌روی‌هایی مانند فساد متولد شود با عدم نظارت و کنترل این بیماری مانند سرطان توسعه می‌یابد و قبح آن برای مردم ریخته می‌شود و پس از مدتی این کج‌روی‌ها در جامعه به هنجار تبدیل می‌شود و اینگونه می‌شود که روابط عمومی زیرمجموعه آقای ترکان سکه‌هایی به عنوان زیرمیزی برای تهیه کننده صدا و سیما می‌فرستد و در پاسخ اعتراض بنده می‌گوید اشتباه من این بود که سکه‌ها کم بود و اگر بیشتر می‌فرستادم این مشکل پیش نمی‌آمد.

وی ادامه داد: به دنبال این آبروریزی مردم منتظر برخورد با این فساد هستند اما نام‌برده سوری برکنار و بلافاصله به عنوان مسئول دفتر دبی مناطق آزاد اروند حکم جدیدی می‌گیرد و به منطقه محروم دبی منتقل می‌شود! این همان کج‌روی‌هایی است که در حال تبدیل شدن به هنجار است.

دهدشتی با تاکید بر اینکه عدم برنامه ریزی و نظارت صحیح و اقداماتی مانند درگیر کردن سازمان برنامه‌و بودجه توسط دولت قبل زمینه‌ساز گسترش فساد سیاسی و اقتصادی است گفت: زیرا در عدم وجود برنامه شفاف است که ابزار نظارت کم‌اثر می‌شود. متاسفانه در این دوره هم آقای ترکان در برابر ورود دیوان محاسبات به مناطق آزاد بیش از 2 سال مقاومت کرد و اجازه ورود نداد. متاسفانه خودنظارتی خود که ندارد.

وی خطاب به ترکان تاکید کرد: آقای ترکان سربسته می‌گویم که اعطای وام‌های کلان با بهره 2 درصد و خودروهای گران‌قیمت به بعضی مسئولان ذی‌نفوذ در آبادان، خرمشهر و اهواز توسط سازمان منطقه آزاد اروند چه توجیهی دارد؟ شما نهادهای نظارت دیگر را هم که فعلا نامی از آنها نمی‌برم را آلوده کرده‌اید.شما که به جای برخورد با سکه‌های کثیف مجموعه‌تان متخلف را ارتقاء شغل می‌دهید، چرا دم از مبارزه با پول‌های کثیف می‌زنید؟ چه حرفی دارید؟

وی اضافه کرد: به اعتقاد بنده یکی از مهمترین دلایل عقب‌ماندگی مناطق محرومی مانند آبادان، خرمشهر و چهابهار همان فساد سیاسی و اقتصادی است. اگر نبود قرار گرفتن اشخاص فاسد و ناکارآمد در مناطق مهم کشور، شاید امسال 9 هزار دانش‌آموز آبادانی به دلیل فقر در آستانه ترک تحصیل نبودند. بنده به رغم تمام انتقاداتی که در حوزه انتخابیه‌ام به جهت مبارزه با فسادهای کلان مواجه من شده است، یگانه راه خروج از محرومیت را مبارزه با فساد از همان سرچشمه‌های اصلی می‌دانم و اعتقاد دارم که سیستم‌های فاسد با مشغول کردن نمایندگان مردم به امور خرد منطقه‌ای بر فساد و محرومیت بیشتر این مناطق می‌افزاید.

وی در پایان گفت: به جان خودم سوگند می‌خورم که در مبارزه با آنان که در گمراهی و فساد غوطه‌ور هستند لحظه‌ای مدارا و کوتاهی نمی‌کنم.

ارسال نظر: