نوش‌آ‌بادی مدعی شد: ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات قانونی نیست

کدخبر: 1044166

سخنگوی ارشاد در نشست خبری مدعی شد: مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید به تائید رهبری برسد و تاکنون در مورد موضوع ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات از سوی ایشان تائیده‌ای بر این مصوبه صادر نشده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، بیست و یکمین نشست خبری حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد صبح امروز در محل این وزارتخانه برگزار شد.

سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص اتفاقات چند روز گذشته و ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات گفت: مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات لازم الاجرا است و تاکنون مصوبه ای در این خصوص نداشتیم که به تایید رهبری رسیده داشته باشد. ما باید طبق قانون مطبوعات عمل کنیم و باقی قضایا به نهادهای دیگر برمی گردد. نوش آبادی ادامه داد: مطبوعات بر اساس نقشه راهی که برای آنها تعیین شده حرکت می کنند، قانون مطبوعات هم مصوبات شورای عالی امنیت را لازم الجرا می داند. وی گفت: مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید به تایید رهبری برسد تا به حال در مورد این موضوع از سوی ایشان تاییده ای بر این مصوبه نبوده است و در خصوص این مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص ممنوعیت تصویری ابلاغیه رسمی نداریم.

وی در این نشست، با اشاره به آغاز هفته پژوهش گفت: این هفته با هدف پژوهش و برنامه ریزی برای این امر صورت گرفته است. نوش آبادی با اشاره به وظیفه ارشاد در این خصوص گفت: ارشاد هم در این زمینه کار خود را انجام می دهد ، پژوهش یکی از مسائل مهم کشور است. همچنین انتظار از پروهشگران فرهنگ و هنر این است که به اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی کمک کنند. سخنگوی وزارت ارشاد گفت: این وزارتخانه از پژوهش های کاربردی که به بهبود شاخص های فرهنگی کمک کند استقبال می کند.

وی با اشاره به وظایف ارشاد در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: ما به طور کلی چند وظیفه را در این زمینه داریم، اولین وظیفه گفتمان سازی در این زمینه است که طبق سه بند از بندهای اقتصادی مقاومتی سه وظیفه بر عهده ارشاد قرار دارد.

وی همچنین به کنگره ملی شعر عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: این کنگره نسبت به اشعاری که در قالب های مختلف بررسی می شود و برگزیدگان کنگره ١٧ دی ماه تجلیل خواهند شد؛ همچنین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب از سوی کمیته ملی عفاف و حجاب برگزار می شود.

سخنگوی وزارت ارشاد گفت : دهمین دوره مسابقات قرآنی به عنوان مدهامتان از روز ٢٤ آذر ماه در اصفهان آغاز می شود. وی به تفاهم نامه ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد و سازمان فرهنگ هنر و ارتباطات اشاره کرد و گفت: تحربیات کانون ها به خارج از کشور منتقل می شود.

نوش آبادی در پاسخ به سوالی در خصوص تشکیل جلسات شورای عالی سینما گفت: ساختاری که برای شورا تعریف شده، رئیس جمهور در صدر شورا قرار دارد، تا نظارت داشته باشند بر مسائل سینمایی کشور، اینکه عده ای به دلایلی از عضویت استعفا دهند؛ طبیعی است، ما از این استعفاها استقبال نمی کنیم ولی نمی توان مانع این مسئله شد.

کسانی که دلشان برای فرهنگ این کشور می سوزد، نباید این کار را بکنند. امیدواریم اهمیت این شورا برای همه این معنا را پیدا می کند که سینما برای همه مهم است.

وی در خصوص تئاتر شهر گفت: بخش اعظم تئاتر شهر بازسازی شده و تا قبل از برگزاری تئاتر فجر شاهد بازگشایی تئاتر فجر خواهیم بود. سخنگوی وزارت ارشاد همچنین، با اشاره به برنامه های ارشاد برای فیلم فجر گفت: ٢٦١ فیلم متقاضی حضور در جشنواره شده و این فیلم ها در حال بررسی است و با توجه به حجم کمی و کیفی فیلم ها هیئت انتخاب آثار کار دشواری خواهند داشت.

نوش آبادی تصریح کرد: ٧٧ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ٣١ فیلم در بخش نگاه نو، ٦٨ اثر در بخش هنر و تجربه و ٨٥ فیلم مستند در بخش سینما حقیقت خواهیم داشت. در حقیقت حضور اکثر فیلم سازان را را در این جشنواره خواهیم داشت و جشنوره فیلم فجر امسال یک جشنواره موفق و قابل توجهی خواهد بود.

وی در خصوص هیئت انتخاب جشنواره که امسال اسامی شان اعلام نشده است، گفت: اعلام اسامی ممکن است لابی های پشت صحنه را به وجود بیاورد، از این رو اسامی اعلام نشد و احتمالا در روزهای آینده اسامی هیئت انتخاب جشنواره اعلام می شود.

سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص انتخاب مکان نمایشگاه کتاب تهران گفت: شهردار تهران در ملاقاتی که با وزیر ارشاد داشت، وعده برگزاری نمایشگاه را در باغ کتاب داد و ما پیگیر این موضوع هستیم؛ هنوز پاسخ رسمی برای محل برگزاری نمایشگاه از سوی شهرداری به ارشاد داده نشده است. نوش آبادی افزود: فعلا بنا بر این است که نمایشگاه در مصلی برگزار شود؛ مگر اینکه شهرداری در خصوص باغ کتاب جواب درستی داده و همکاری کند.

نوش‌آبادی در خصوص دفتر موسیقی گفت: زمان قانونی سپری شده و تا هفته آینده مدیر مشخص می شود.

وی در خصوص افزایش بودجه صندوق اعتباری هنر گفت: تا هفته گذشته ٣٧ هزار و ٦٥٠ هزار نفر عضو این صندوق شدند که از این تعداد ٢١ هزار ١٤٠ نفر بیمه تامین اجتماعی هستند و ١٢ هزار و 305 نفر بیمه تکمیلی اند؛ البته تخمین زده می شود تا پایان سال ٥٠ هزار نفر عضو این صندوق شوند.

نوش آبادی در خصوص دادگاه کتاب گفت: این موضوع مهمی است، چرا که کتاب ابزاری برای دانش و معرفت است و تعرض به کتاب به هر شکلی خلاف به شمار می رود. سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه قوه قضاییه برای برخی نهادها دادگاه خاص دارد، افزود: این پیشنهاد شد که برای کتاب هم دادگاه تشکیل شود و در سال ٩٢ در جریان بازدید رهبری از نمایشگاه این پیشنهاد به ایشان داده شد و ضرورت تاسیس این کار، آموزش به قضات است. ما هم علاقه مندیم قوه قضاییه بتواند دادسرایی را برای اهالی قلم تشکیل دهد.

وی در خصوص سفر وزیر ارشاد به مسکو گفت : از جزئیات سفر اطلاعی ندارم، دیروز این سفر انجام شده است. وی در خصوص پیشنهاد کمپانی فاکس برای حضور در بازار سینمای ایران گفت: از جزئیات این موضوع اطلاعی ندارم، اما ما از هرگونه پیشنهادی برای اعتلای سینما و فرهنگ استقبال می کنیم. صلاحیت ها بررسی می شود و بعد از بررسی ها در خصوص همکاری تصمیم گیری می کنیم. نوش آبادی در خصوص واگذاری جشنواره مد و لباس به اتاق اصناف گفت: سیاست وزارت ارشاد این است که جشنواره ها را واگذار کند و بخش اصناف هم به این مسئله مرتبط بوده و بیشترین توانایی را برای این مسئله دارند. وی در خصوص فیلم هایی که در شبکه نمایش خانگی عرضه می شود، گفت: پخش این فیلم ها در شبکه های خارج از کشور ممنوع است. چون کسی که اثر را عرضه می کند، همه حق آن به عهده پدیدآورنده است. سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص ادعای توهین در فیلم شهرزاد گفت: چنین چیزی نبوده و این سریال با سرمایه گذاری خوبی ساخته شده است. «شهرزاد» را ارزشمند و قابل دفاع می دانیم و در ادامه مخاطبان خواهند دید که توهینی در فیلم صورت نگرفته است و به گفته کارگردان تجلیل هم خواهد شد.

ارسال نظر: