افزایش تدابیر امنیتی برای محافظت مساجد در آمریکا

کدخبر: 1044232

رویترز: حملات پاریس و سنت برناردینوی کالیفرنیا موجب شده مسلمانان آمریکا مجبور باشند برای تامین امنیت مساجد خود به استخدام نیروهای امنیتی روی بیاورند/ برخی مساجد هزاران دلار هزینه می کنند تا از اقدامات خشونت بار در امان باشند

به گزارش گروه بین الملل «نسیم» به نقل از "رویترز" از حومه شهر لس آنجلس تا خارج شهر واشنگتن دی. سی، مساجد ایالات متحده به دلیل افزایش هراس ها از اقدامات تلافی جویانه علیه مسلمانان آمریکایی، نیروهای امنیتی در حال گشت زنی هستند.

افزایش نگرانی های امنیتی توسط رهبران مسلمان آمریکایی و برداشتن گام هایی برای پاسخ دادن به این نگرانی ها با استخدام کردن نیروهای نظامی نشان از افزایش نگرانی های عمومی از حمله تروریست های داعشی بعد از حملات پاریس و سنت برناردینوی کالیفرنیا را دارد.

رهبران مذهبی اظهار می دارند که ادعاهای دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه مبنی بر درخواست ممانعت از ورود مسلمانان به ایالات متحده آمریکا، تنها باعث شدت یافتن نگرانی ها از اقدامات اسلام هراسانه در مساجد و مراکز جامعه مسلمانان شده است.

حداقل دومسجد، یکی در فونیکس و دیگری در حومه ویرجینیا با وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا برای تامین امنیت نمازگزاران، به صورت مستقیم همکاری می کنند. برخی گام از این فراتر نهاده و نیروهای نظامی استخدام کرده اند زیرا نگران این هستند که مساجد هدف حمله واقع شود.

اوسامه شامی، مسئول مسجد فونیکس می گوید: " ما همیشه نگران حمله "گرگ های تنها" هستیم."

هفته گذشته، پلیس مرد 23 ساله ای را که مظنون به ایجاد حریق در یکی از مساجد جنوبی کالیفرنیا بوده است دستگیر کرده اند، اقدامی که بنا به اظهارات مقامات یک اقدام اسلام ستیزانه بوده است. ایجاد حریق روز جمعه در یک جامعه اسلامی بوده است که این حادثه هیچ زخمی ای نداشته است، اما گچ های ساختمان در قسمت ورودی سوخته و سیاه شده است.

اف بی آی همچنین در مورد واقعه ای در فیلادلفیا تحقیق می کند. در این حادثه شخصی در یک اقدام اسلام ستیزانه با کامیون از کنار مسجدی عبور می کند و سر قطع شده خوکی را به داخل می اندازد.

روز سه شنبه نیز شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR) مجبور شدند که دفتر خود را در کاپیتال هیل، تخلیه کنند زیرا نامه ای دریافت کرده بودند که حاوی پودر سفید رنگی بود و در آن نوشته شده بود: " به مرگ دردناکی بمیرید ای مسلمان ها."

رضوان جاکا، رئیس جامعه اسلامی دالاس در این رابطه اظهار داشت که با افزایش تنش ها، برخی از اظهار داشتند که در تلاش برای استخدام نیروهای امنیتی هستند. در دالاس، ویرجینیا، حومه واشنگتن با یک جامعه بزرگ مسلمانان، نیروهای امنیتی بعد از حملات سان برناردینو به ناگهان کار خود را رها کرد. او اضافه کرد:" نیروهای امنیتی به خاطر ترس از آسیب دیدن در این واکنش ها و اقدامات، استعفا دادند."

این مسجد نیروهای مسلح استخدام کرده است و امام جماعت این مسجد، محمد مجید می گوید در برنامه هایی که کودکان در ان حضور داند تدابیر امنیتی افزایش می یابد، وی افزود: از احساساتی که در جامعه نسبت به مسلمانان شکل گرفته، نگرانیم.

جاکا می گوید که پس از تیراندازی سان بردینو، نیروهای فدرال این مسجد این مکان را از لحاظ تدابیر امنیتی بررسی کرده اند.

در مرکز اسلامی نزدیک دلالاس در تگزاس، ندیم بشیر، امام جماعت این مسجد می گوید که از زمانی که حملات پاریس رخ داده، وی هم برای مسجدش نیروهای امنیتی استخدام کرده است. وی می گوید: تلاش داریم که در جامعه و محیط اطراف نام و اوازه خوبی از خود به جای بگذاریم.

مسجدی در کورنا در کالیفرنیا هم مبلغی بالغ بر 10 هزار دلار طی دو هفته اخیر خرج کرده است تا تدابیر امنیتی خود را افزایش دهد. در حال حاضر هم درخواست جمع آوری کمک و اعانه را دارد تا از پس هزینه ها بر بیاید.

البته برخی مساجد هم چنین تدابیری اتخاذ نکرده اند، مفتی عمر الحق، در مسجد الاسام می گوید که مسجد او به حضور پلیس در زمان اقامه نماز اکتفا کرده است. وی می گوید: ما دوربین های مدار بسته داریم، در هایمان را قفل می کنیم و سیستم امنیتی هم داریم، با حضور ÷لیس در منطقه هم احساس رضایت داریم.

گرچه امار جنایات سال 2015 تا سال اینده منتشر نخواهد شد اما برخی نهادها می گویند که امارهای دولتی بسیاری از اقدامات علیه مسلمانان را لحاظ نمی کنند. در سال 2014، اطلاعات اف بی آی نشان داد که 1140 نفر قربانی اقدامات خشونت بار علیه مذاهب بوده اند که تقریبا 16 درصد آن ها صرفا علیه مسلمانان بوده است.

ارسال نظر: