مولاوردی درخواست کرد: شرایط برابر و عادلانه در عرصه ورزش برای زنان ایجاد شود

کدخبر: 1044269

معاون رئیس‌جمهور گفت: در آستانه تدوین برنامه ششم، تحقق توسعه متوازن یکی از برنامه‌های ماست و یکی از محورهای مورد توجه در این زمینه گسترش ورزش، تربیت بدنی و فعالیت بدنی زنان است

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت: شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه طی سخنانی در دومین سمپوزیوم منطقه ای انجمن بین المللی تربیت بدنی و ورزش برای دختران و زنان در دانشگاه الزاهرا افزود: بانوان ورزشکار ایرانی با افتخاراتی که کسب کردند در جهان الگو آفرین شدند و الگوی مناسبی از زن ایرانی و اسلامی نشان دادند.

مولاوردی تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل اینکه اسلام با ورزش بانوان مخالفتی نداشت زنان ما در این عرصه خوش درخشیدند و همواره می توان از این دستاورد در حوزه زنان بعنوان یک دستاورد موفق نظام یاد کرد. وی همچنین از مسئولان و دست اندارکاران ورزش جهانی خواست که شرایط برابر و عادلانه در عرصه ورزش برای زنان ایجاد شود.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در دولت تدبیر و امید و همچنین در جهت تحقق توسعه متوازن، توسعه ورزش بانوان و تربیت بدنی زنان با رویکرد تقویت جامعه و خانواده سالم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

مولاوردی با اشاره به اینکه در خصوص ورزش و تاثیرات و پیامدهای آن بر سلامت و نشاط اجتماعی در جامعه تا کنون بحث های زیادی شده است، گفت: توسعه ورزش بانوان یک ضرورت است و تاثیرات آن در زنان به صورت مضاعف خود را نشان می دهد.

توانمندسازی راه رسیدن زنان به حقوقشان است

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در بخشی دیگر از سخنانش گفت: اگر توانمند سازی را یک فرآیند بدانیم در واقع این فرآیند به زنان اعتماد بیشتر می دهد که از حقوق خود دفاع کنند و بهتر به ایفای نقش های خود در جامعه بپردازند.

مولاوری گفت: توانمند سازی دارای سه عنصر منابع شامل آموزش و اشتغال ، عاملیت که زنان در آن نه تنها مصرف کننده خدمات هستند بلکه در زندگی اجتماعی موثرند و دستاوردها و نتایج و پیامدها است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: امروز در اغلب کشورها برای دستیابی به توسعه پایدار، توانمندسازی یک روش مهم است و بعنوان کلید توسعه پایدار مطرح است.

وی تاکید کرد: تحقق این شرایط نیاز به شرایط سیاسی و اجتماعی دارد و همچنین مشارکت انسان ها و شهروندان از طریق افزایش ظرفیت آن ها توسعه پایدار را به دنبال دارد.

مولاوردی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید با اتکا به منابع و سرمایه های انسانی که زن نقش مهم و محوری در آن دارد مورد توجه قرار داده است و هرگونه سرمایه گذاری در این خصوص هزینه محسوب نمی شود.

وی تاکید کرد: پیچیدگی جهان صنعتی و مدرن و همچنین کشورهای در حال گذار و رشد سریع در ابعاد زندگی انسان تاثیر زیادی بر انسان ها گذاشته است و همچنین ناهنجاری هایی را هم ایجاد کرده است.

مولاوردی خاطرنشان کرد: یکی از راه های پیشگیری از این ناهنجاری ها ورزش و تربیت بندی در سطح فردی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه سلامت یک جامعه در گرو تک تک افراد جامعه است، گفت: ورزش در همه ابعاد اجتماعی، روانی و جسمانی برای بانوان تاثیر مثبت دارد.

وی اعلام کرد: ورزش در سلامتی فردی زنان و همچنین ایفای نقش آن ها بعنوان همسر و مادر در خانواده و نقش اجتماعی آن ها تاثیر به سزایی دارد.

ارسال نظر: