علی مطهری: اگر یک مجلس قوی داشته‌ باشیم موضوع "حصر" قابل حل است

کدخبر: 1044299

نماینده تهران گفت: اگر یک مجلس قوی و دارای نمایندگان مستقل و حُرّ و آزادی داشته‌ باشیم موضوع "حصر" قابل حل است/ اگر ۵۰ نماینده مجلس این موضوع را امضا کنند قابل حل است، اما امروز جرأت ندارند

به گزارش «نسیم»، فارس نوشت:

علی مطهری عصر امروز در جلسه پرسش‌ و پاسخ با دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در ارتباط با سئوالی در مورد جایگاه جنبش دانشجویی و رابطه قدرت با دانشجویان اظهار کرد: برای اینکه به نقش دانشجو در تحولات جامعه پی ببریم به قیام 15 خرداد 1342 و انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 اشاره می‌کنم، قیام 15 خرداد سریع سرکوب شد که علت آن نپیوستن دانشجویان بود، اما در سال 1357 وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید دانشجویان نقشی اساسی داشتند، بنابراین دانشجویان وظیفه نقد و انتقاد دارند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد کارنامه مجلس نهم نیز بیان کرد: مجلس نهم دو سال در دولت دهم و دو سال در دولت یازدهم بود، در دو سال دولت دهم نظارتی دیده نمی‌شد در آن زمان موضوع افزایش قیمت دلار مطرح شد که رهبری فرمودند طرح موضوع به صلاح نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای دولت جدید هم حساسیت بی‌جهت زیاد در مجلس دیده می‌شود و بیشتر به نظر می‌رسد به جای آنکه نظارت بر قانون باشد، کینه شخصی دارند، بیان کرد: این نقطه ضعف مجلس است، مجلس آینده می‌تواند تأثیرگذار باشد و قوی کار کند.

این نماینده مجلس در ارتباط با موضوع حصر نیز اظهار کرد: اگر یک مجلس قوی و دارای نمایندگان مستقل و حُرّ و آزادی داشته‌ باشیم این موضوع قابل حل است، بر این اساس نیز اگر 50 نماینده مجلس این موضوع را امضا کنند قابل حل است، اما امروز جرأت ندارند، البته نمایندگان متوجه موضوع هستند.

مطهری به بحث انتخابات نیز گریزی زد و تشریح کرد: انتخابات مجلس بستگی به نگاه شورای نگهبان دارد؛ اگر بسیاری از افراد خوش فکر و اصلاح‌طلب رد صلاحیت شوند، مشارکت مردم پایین می‌آید و مجلسی در نهایت ماند همین مجلس نهم داریم.

وی متذکر شد: در بحث حصر می‌گوییم قانون اجرا شود و کل حرف ما در این چند سال این است، ما کاری خلاف قانون اساسی نباید انجام دهیم و قانون اساسی نیز بازداشت و حصر افراد را بدون حکم دادگاه جایز نمی‌داند و حتی عامل این کار را مستحق مجازات می‌داند و ما هم خواستار اجرای قانون هستیم، همه عوامل دست‌اندرکار سال 88 هم از احمدی‌نژاد و هم این آقایانی که در آن نقش داشتند باید با هم رسیدگی و اجرای عدالت شود.

وی در ارتباط با برجام نیز تأکید کرد: اجرای برجام آثار سیاسی و اقتصادی داشته و جایگاه جمهوری اسلامی را در جهان بالا برده و احساس من این است که به همت دولت و بستگی به مجلس آینده دارد.

ارسال نظر: